١٧ میلیارد ریال کمک هزینه تحصیلی به ۴١٧ دانشجوی معلول گلستانی پرداخت شد

طاهری زاده گفت: امسال ۴۱۷ دانشجوی معلول استان گلستان کمک هزینه تحصیلی به ارزش ۱۷ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال را دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، علیرضا طاهری‌زاده امروز (یکشنبه  ٢٧ اسفند) در نشست خبری گفت: در حال حاضر ٢۵٠ هزار نفر از مردم استان از خدمات بهزیستی استان استفاده کرده و ۴۵ هزار نفر از مددجویان به صورت ماهانه از بهزیستی مستمری دریافت می کنند.

مدیرکل بهزیستی گلستان با اشاره به خدمات دهی این نهاد در بخش های مختلف، افزود: پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی به مددجویان دانشجوی این نهاد از جمله خدمات این نهاد است.

وی ادامه داد: امسال ۴۱۷ دانشجوی معلول استان کمک هزینه تحصیلی به ارزش ۱۷ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال را دریافت کردند.

طاهری زاده با اشاره به تجهیزات توانبخشی در استان، گفت: امسال ٢٠٠ میلیارد ریال برای لوازم کمک توانبخشی مددجویان استان هزینه شد که شامل؛ تهیه ٩٠٠ ویلچر، ۶٠١ سمعک، ٧٧٨ تشک مواج و ٢٣ ویلچر برقی با اعتبار ۶٠٠ میلیون تومان می شود.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم خدمات دهی به معلولان بهزیستی مضاعف شده است، افزود: در بخش مسکن مددجویان امسال اقدامات خوبی رقم خورد و در این راستا ٩٠٨ واحد مسکونی مددجویان با پرداخت یک هزار میلیارد ریال کمک بلاعوض ساخته و تحویل شد.

مدیرکل بهزیستی گلستان ادامه داد: همچنین یک هزار و ۴۲۵ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی نیز از معافیت رایگان، تخفیف در انشعابات گاز، آب و برق و صدور پروانه ساختمان و عوارض برخوردار شدند.

وی گفت: در راستای امضای تفاهم‌نامه دوجانبه بین بهزیستی و بنیاد مسکن برای ساخت ۲ هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی، در فاز اول ساخت ۶٠٠ واحد مسکونی آغاز شده است.

طاهری زاده با اشاره به افزایش اجاره‌بها و تقاضای مددجویان برای دریافت ودیعه مسکن، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۳۰ میلیارد ریال در قالب بهره چهار درصد به مددجویان بهزیستی استان پرداخت شد.

کد خبر 1755301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha