کسب رتبه پنجم منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در بین مناطق ویژه کشور

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی از کسب رتبه پنجم این منطقه در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور و رتبه ششم در بین مناطق آزاد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی، حسین زارعی در جمع  فعالان و بخش خصوصی استان اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی استان خراسان جنوبی منطقه‌ای نوپا در کشور است اما توانست به خوبی بدرخشد.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی امسال توانست در بین مناطق ویزه اقتصادی رتبه پنجم و در بین مناطق آزاد کشور رتبه ششم را کسب کند، گفت: در حال حاضر زیرساخت‌های ما به خصوص در سایت مرزی ماهیرود تکمیل است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه در هر دو سایت مرکزی و سایت مرزی سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار را داریم افزود: درحال حاضر با توجه به استقبال سرمایه‌گذاران، در سایت مرزی ماهیرود زمین برای واگذاری نداریم.

زارعی با تاکید بر اینکه منطقه ویژه اقتصادی تنها ۹ سال  فعالیت دارد و نوپا است ادامه داد: در سال‌های گذشته رتبه‌ای نداشته است و در سال جاری این رتبه را بین ۷۱ منطقه ویژه کشور کسب کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بهترین حالت را در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور داریم، بیان کرد: زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی بیرجند و سایت مرزی در چند سال اخیر افزایش یافته به گونه‌ای که می‌توانیم حجم سرمایه‌گذاری بیشتری را بدون کمبود زیرساخت قبول کنیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی عنوان کرد: در سال جاری در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند ۲۱ گروه سرمایه و در سایت مرزی ماهیرورد هم ۲۷ گروه منجر به عقد قرارداد شده است.

زارعی در ادامه گفت: در مرزی ماهیرود تلاش کردیم تمام سرمایه‌گذاری‌ها مشارکتی باشد یعنی ۵۰ درصد توسط سرمایه‌گذارانی ایران و ۵۰ درصد افغانستان باشد، در مرز ماهیرود و سایت مرزی بهترین انبارهای دپو کالا را ساخته‌ایم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی  با بیان اینکه مرز ماهیرود توانسته است فرصت خوبی در شرق کشور باشد، ادامه داد: که این امر سبب افزایش نگاه تجار، بازرگانان و افزایش صادرات شده و این تجار و بازرگانان مرز ماهیرود را انتخاب کرده‌اند که این امر جای خرسندی دارد.

زارعی افزود: مرز ماهیرود سرآمد در شرق کشور است و با توجه به اینکه مرز ماهیرود به عنوان گلوگاه و معبری مطمئن برای صادرات و واردات کالا در شرق کشور انتخاب شده است.

به گفته وی، براساس ظرفیت آماری که براساس گزارشات گمرکات اعلام شد، اقدامات ما مثبت بوده و خراسان جنوبی در حوزه تجارت با کشور افغانستان در مقایسه با مرزهای همجوار استان‌های دیگر،سرآمد و در بهترین حالت قرار دارد.
 

کد خبر 1755405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha