اشتغال بیش از هزار نفر در صنعت چاپ استان آذربایجان‌غربی

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: ۴۳۹ واحد چاپی در سطح استان فعال است که در این تعداد هزار و ۸۹۰ نفر مشغول فعالیت هستند.

پیروز قادری، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، گفت:  از ابتدای سال ۱۴۰۲ که مسئولیت تشکیل کارگروه فرهنگی ستاد خانواده و جوانی‌جمعیت استان به اداره کل محول گردید، گروه امور فرهنگی مأموریت یافت که  با تشکیل جلسات زمان‌بندی‌شده و تمهید اجرای برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی در پیشبرد سیاست‌های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری(مد ظله) اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود:  تشکیل جلسات با فاصله ۲ ماهه و برگزاری ۵ کارگاه‌، الحاق ۴۶ مورد پیوست‌ مناسب جمعیتی در برنامه‌های اجرایی ، تولید ۶۱۲ عنوان محتوا برای نشر در فضای مجازی، انتشار ۴ هزار و ۱۵۴ پیام‌ مناسبتی در نشریات مکتوب و پایگاه‌های خبری برخط و همچنین بررسی و تبادل نظر با اعضای کارگروه در مورد برنامه‌های اجرایی و بررسی طرح‌های ارائه‌شده و همکاری و مشارکت مستقیم در رویداد ملی «زرسا» از جمله برنامه های این کارگروه بوده که سعی در انجام بهینه رسالت فرهنگی خود کرده است.

قادری با بیان اینکه درس ال ۱۴۰۲ بیش از ۷۰ عنوان برنامه فرهنگی در راستای سیاست‌های کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا شده، گفت: همچنین از آنجایی که دبیری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان به عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است یکی دیگر از وظایف گروه امور فرهنگی شناسایی آثار و مفاخر فرهنگی، هنری و ادبی استان، تحقیق و تفحص در شرح حال و آثار ایشان، برنامه‌ریزی برای خارج‌کردن آن‌ها از محاق ناشناختگی و معرفی آن‌ها و همچنین اجرای برنامه‌های بزرگداشت و تجلیل از این سرمایه‌های ملی است.

وی افزود:در این راستا گروه امور فرهنگی در سال جاری ۹ مورد برنامه‌ تجلیل و بزرگداشت برای مفاخر استان برگزار کرده که دومین همایش ملی «نظامی، گنجینه حکمت ایران» نیز هفتم اسفند ۱۴۰۲  برگزار شد که بازتاب خبری و علمی گسترده‌ای داشت.

اشتغال بیش از هزار نفر در صنعت چاپ استان

قادری در ادامه با بیان اینکه ۴۳۹ واحد چاپی در سطح استان فعال است، افزود: از این تعداد ۱۰۱ چاپخانه افست، ۱۴ واحد در حوزه نشر کتاب و مطبوعات، ۲۴۵ واحد چاپخانه دیجیتال، ۱۶ واحد چاپخانه صنعتی «فلکسو و هلیوگراور»، ۴۳ واحد کارگاه‌های سیلک اسکرین وتامپو و خاص، ۱۵ واحد لیتوگرافی و ۱۹ واحد صحافی و عملیات تکمیلی پس از چاپ فعالیت می‌کنند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: در صنعت چاپ تا انتهای سال ۱۴۰۲ هزار و ۸۹۰ نفر مشغول فعالیت هستند.

کد خبر 1755412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha