مراسم تحویل سال در مساجد استان اصفهان برگزار می شود

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان گفت: مراسم تحویل سال بر اساس ظرفیت هر مسجد و محله و مشارکت نمازگزاران در بخشی از مساجد این استان برگزار می شود.

حجت الاسلام «مجتبی کوچک زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به برنامه های مساجد در بهار قرآن و طبیعت اشاره کرد و اظهارداشت: مراسم تحویل سال از جمله این برنامه ها است که توسط هیات امنا، امام جماعت و تشکل های فرهنگی برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان افزود: این مراسم متناسب با ظرفیت هر مسجد، محله و مشارکت نمازگزاران متفاوت خواهد بود که در برخی از مراکز با تنوع برنامه ها مواجه خواهیم بود.

وی ادامه داد: این مراسم همراه با تلاوت قرآن و کرسی های تلاوت و همخوانی بوده و هدیه های فرهنگی نیز در برخی از مساجد پیش بینی شده و توزیع می شود.

حجت الاسلام کوچک زاده با بیان اینکه برنامه های قرآنی جز مهمترین برنامه های ماه مبارک رمضان مساجد است، تصریح کرد: جزخوانی روزانه، کرسی تلاوت، مسابقات فرهنگی و قرآنی، جشن روزه اولی ها، ضیافت افطار و گردهمایی های علمی و فرهنگی از جمله این برنامه ها در مساجد است.

وی ادامه داد: مسابقه حفظ و قرائت قرآن برای نوجوانان و کودکان و عموم نمازگزاران توسط کانون های مساجد پیش بینی شده و توسط مراکز فرهنگی اجرا می شود.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با اشاره به موقعیت تاریخی و یا بین راهی برخی از مساجد خاطرنشان کرد: در این مراکز دینی خدمت رسانی به گردشگران و مسافران انجام خواهد شد.

وی احیا شب های قدر و جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) را از جمله برنامه های این ماه در مسجدهای شهری و روستایی برشمرد و اذعان داشت: این مراسمات با مشارکت مردمی و همت بچه های مسجد انجام می شود.

کد خبر 1755503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha