۶۴ بقعه شاخص استان مرکزی میزبان طرح‌ آرامش بهاری

حجت الاسلام واحدی از برگزاری طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در ۶۴ بقعه شاخص استان مرکزی خبر داد.

حجت الاسلام عبدالله واحدی، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال نو، از برگزاری طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان مرکزی خبر داد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان، گفت:  امسال با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و ماه بهار قرآن و بهار طبیعت، هشت هزار و ۵۰۹ برنامه در قالب ۱۹ عنوان مختلف در این طرح برنامه‌ریزی شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی فضاسازی محیطی، مراسم تحویل سال نو در۴۶ بقعه، را از جمله برنامه های امسال دانست و اظهار کرد: سخنرانی مذهبی، اقامه نماز جماعت، برپایی نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی در ۶ بقعه، برگزاری مسابقات فرهنگی، پاسخگویی به سوالات شرعی و برپایی خیمه معرفت در تمام بقاع شاخص از برنامه‌های این اداره کل در طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری دانست.

وی برپایی ایستگاه همه واقف باشیم را از دیگر برنامه های این ایام دانست و ادامه داد: غرفه پاسخگویی به سوالات شرعی، مشاوره با اولویت خانواده، جمعیت و فرزندآوری و کودک و نوجوان، آموزش احکام نماز، نقاشی و چند رسانه‌ای در این خیمه‌ها تدارک دیده شده است.


حجت الاسلام واحدی تصریح کرد: فضاسازی محیطی متناسب با ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در تمامی بقاع مجری طرح و برگزاری چهار نمایشگاه با محوریت ماه مبارک رمضان در این ایام انجام شده است.


این مقام مسئول خاطر نشان کرد: طرح‌های قرآنی «من قرآن را دوست دارم» و «زندگی با آیه‌ها» در ایام برگزاری طرح‌های آرامش بهاری و ضیافت الهی با همکاری ادارت کل اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی و نهادهای مردمی فعال در جامعه در حال برگزاری است.

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه در این طرح مقرر شده تا شرکت کنندگان در مدت سه سال ۱۵۰ آیه را حفظ کنند، ادامه داد:  این طرح در ماه مبارک رمضان امسال آغاز شده و شرکت کنندگان ۳۰ آیه را در مدت یک‌ ماه حفظ می‌کند.

۶۴ بقعه شاخص استان مرکزی میزبان طرح‌ آرامش بهاری

حجت‌الاسلام واحدی همچنین با بیان اینکه برنامه‌های با نشاط معارفی در شب‌های ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه برگزار می شود، اظهار داشت:  استفاده از گروه سرود، اجرای نمایش عروسکی با استفاده از ظرفیت مبلغین توانمند در حوزه کودک و نوجوان، اجرای مسابقات فرهنگی، سخنرانی کوتاه تصویری، نورافشانی در اعیاد و مولودی‌خوانی از دیگر برنامه‌های بقاع متبرکه در ایام ماه مبارک رمضان است.

وی همچنین به برگزاری کرسی‌های تفسیر قرآن کریم با استفاده از اساتید تفسیر در ۲۴ بقعه متبرکه استان اشاره کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان ۳۲ محفل انس با قرآن کریم و ۴۳ جلسه ترتیل‌خوانی با حضور قاریان بین‌المللی، کشوری و استانی در بقاع شاخص مجری طرح برگزار می‌شود.

این مقام مسئول  ترویج فرهنگ اطعام و برپایی سفره‌های افطاری ساده در ۴۸ بقعه از عواید موقوفات و مشارکت خیرین را از دیگر برنامه های بهار قرآن و بهار طبیعت در استان مرکزی دانست.

کد خبر 1755597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha