۱۹۴سالن ورزشی طرح شهید سلیمانی کشور در حال اجرا است

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: تعداد ۱۹۴ سالن ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی در سطح کشور در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «صادق ستاری فرد» امروز از طرح های ورزشی شهید سلیمانی که در مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست، بازدید و از نزدیک در جریان روند پیشرفت فیزیکی آنان قرار گرفت.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در حاشیه این بازدیدها، گفت: هم اکنون در طرح شهید سلیمانی تعداد ۱۹۴سالن ورزشی در سطح کشور در حال اجرا است.
 
ستاری فرد با بیان اینکه سالن های ورزشی و زمین های چمن درون آموزشگاهی با هدف شور و نشاط و آمادگی جسمانی دانش آموزان در مدارس کشور در حال اجرا هستند گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد تعداد هشت سالن ورزشی و بیش از ده‌ها زمین چمن مصنوعی در مدارس  این استان در حال اجراست.
 
وی به مقوله مهم تربیت نیز گفت: تربیت تمام‌ساحتی از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش است و تربیت‌بدنی به عنوان یکی از ابزارهای مهم برای تربیت انسان صالح و سالم به شمار می‌رود.
 
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: تربیت‌بدنی، تضمین‌کننده پیشرفت تحصیلی و آموزش و پرورش باکیفیت است و مهم ترین بستر برای کاهش معضلات اجتماعی به حساب می‌آید.
 
وی تاکید کرد: همان گونه که موضوع پیشرفت تحصیلی مورد توجه قرار دارد، سلامت جسم و روح دانش آموز نیز مهم بوده و باید پرورش یابد که این مهم در دولت سیزدهم مورد توجه جدی وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.
 
ستاری فرد با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در رابطه با تربیت‌بدنی اظهار کرد: در تمام دوره‌ها به این مقوله توجه جدی شده اما نگاه ویژه دولت سیزدهم با اجرای طرح شهید سلیمانی نمایانگر اهمیت این مقوله است. در این طرح، عدالت‌محوری در مناطق محروم و لازم‌التوجه مدنظر است و تاکنون بیش از ۳۰۰۰ فضای ورزشی در این مناطق احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
 
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدیدها گزارشی از اجرای طرح شهید سلیمانی در دولت مردمی ایران قوی ارائه کرد.
 
محمد جمالی آرند گفت: ۶۰ طرح اختصاص یافته به استان در طرح شهید سلیمانی سال گذشته به شکل صددرصد در مدارس اجرا شد که رضایت مندی دانش آموزان و اولیاء را به دنبال داشت.
 
وی با بیان اینکه همه طرح های اختصاص یافته در مرحله دوم طرح شهید سلیمانی از جمله زمین چمن و سالن های ورزشی پیشرفت خوبی دارند، افزود: پیش بینی می شود این طرحها تا پایان سال تحصیلی به اتمام برسند و مورد استفاده دانش آموزان قرار گیرد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اعتبار طرح شهید سلیمانی در استان کهگیلویه وبویراحمد را بیش از ۳۰ میلیارد تومان عنوان کرد.
 
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با تقدیر از تلاش های ارزنده معاون وزیر آموزش و پرورش در تحول در زیرساخت های ورزشی مدارس، گفت: طرح شهید سلیمانی از اقدامات برجسته دولت سیزدهم بود که  در راستای نشاط در بین دانش آموزان و فرهنگیان در درون مدارس اجرایی شده است.

فرشید کرمی افزود : از هشت سوله اختصاص یافته به مدارس استان هفت سوله نصب و یک سوله در حال نصب می باشد .

وی در رابطه با پیشرفت کاری چمن های مصنوعی نیز گفت: ۵۴ چمن طرح شهید سلیمانی به بهره برداری رسید، ۲۰ چمن دیگر در حال اجراست و این روند نیز ادامه خواهد داشت.

کد خبر 1755739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha