نگاه تمدنی حضرت آقا در اقتصاد و مشارکت مردمی

حجت الاسلام اسماعیل پور با بیان اینکه اگر مردم از صحنه کنار زده شوند کار پیش نمیرود گفت:  این که مقام معظم رهبری دوباره در قالب اقتصاد بحث مشارکت مردمی را مطرح می‌کند همان نگاه تمدنی حضرت آقاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام رجب اسماعیل پور_ امام جمعه موقت سنگر در خطبه های نماز امروز(جمعه، ۳ فروردین) با تبربک فرا رسیدن سال نو شمسی گفت: تقارن سال نو با ماه مبارک رمضان را به فال نیک گرفته و امیدواریم در مسیر نور باشیم.

وی افزود: بهار معنویت و قرآن جلوه خاصی به این ماه بخشیده و می توان بهترین بهره را ازین ماه و ساعات برد.

اسماعیل پور با اشاره به برخی موضوعات شهری بیان کرد:  تقریبا تداخل ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید نوروز فضایی را ایجاد می کند که صف های شکمی را در جای جای شهر شاهد باشیم.

وی با تاکید بر مدیریت ترافیک شهری که ممکن است به بعضی از موارد آسیب وارد کند تصریح کرد: البته نباید بی انصافی کرد چرا که خیلی جاها بهتر شده است.

وی با تاکید بر تلاش بیشتر نانوایی ها در ایام تعطیلات اذعان کرد: ممکن است برای روزه داران کمی سختی فشار بیاورد گرچه طبیعی است ولی باید این بار اضافه با مسافرانی که از شهر ما گذر می کنند یا ساکن می شوند، با برنامه ریزی و مدیریت توجه بیشتری داشته باشیم.

اسماعیل پور در ادامه با اشاره به اینکه بنده اولین بار در فضای مجازی از نماینده محترم ولی فقیه در اردبیل بحث حقوق نمایندگان مجلس را شنیدم، گفت: واقعا قابل توجه است که بدانید اگر چنین قوانینی در کشور ما وجود دارد فاصله طبقاتی مردم بالا میرود.

وی با بیان اینکه جامعه به آن حدی نرسیده که بخواهد همه قضایا را تحلیل کند تصریح کرد: قوانین را همین نمایندگان مجلس می نویسند پس خودشان نیز می توانند اصلاحش کنند.

اسماعیل پور با انتقاد به اینکه چرا باید نماینده مجلس تا این اندازه درآمد داشته باشد گفت: نه اینکه نباشد ولی باید کاری کنیم حضور آدم ها به عنوان نامزد و خدمت کردن به مردم برای ورود به مجلس، حداقل مقداری به جهت ظاهری رنگ و بوی خدایی بگیرد.

وی خواستار رسیدگی این موضوع از سوی نمایندگان استان گیلان شد و افزود: مردم واقعاً نگران هستند و فضای مجازی هم به این قضیه دامن میزند و دشمن هم با سوءاستفاده مطالب دروغی هم به این قضیه اضافه می کند و به خورد ملت می دهد.

اسماعیل پور در ادامه به دغدغه مقام معظم رهبری در پیام نوروزیشان اشاره و خاطر نشان کرد: حضرت آقا نگرانی از اتفاقات تلخ سال گذشته را نداشتند بلکه دغدغه ایشان بحث اقتصادی و معیشتی بود.

وی تاکید حضرت آقا مبنی بر اقتصاد پویا را با جهش تولید همراه با مشارکت مردمی تکمیل دانست و گفت: اگر مشارکت مردمی هم باشد با «جهش تولید و مشارکت مردمی» می توان به نتایج بهتری رسید.

اسماعیل پور با بیان اینکه اگر مردم از صحنه کنار زده شوند کار پیش نمیرود اذعان کرد:  این که مقام معظم رهبری دوباره در قالب اقتصاد بحث مشارکت مردمی را مطرح می‌کند همان نگاه تمدنی حضرت آقاست.

وی اظهار کرد: مردم باید در بحث اقتصاد نیز نقش آفرینی داشته باشند، مردم باید اتفاقات خوب را رقم بزنند ازین رو نباید قوانین به گونه ای نوشته شود که مسئولین ما از استاندار، فرماندار، بخشدار و... طوری رفتار کنند که مردم نسبت به انقلاب و نظام دل‌زده شوند.

اسماعیل پور با بیان اینکه در بحث تولید مسئولین می توانند خوب عمل کنند، گفت: ولی در بحث مردمی هم ما کمک می کنیم.

وی به اتفاق قشنگی که با پست برقی سنگر رقم خورد اشاره کرد و گفت: این زحمات باعث خوشحالی و خرسندی ما است و امیدواریم روز به روز این اتفاق پررنگ‌تر شود.

اسماعیل پور در ادامه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم که «اقتصاد هدف جامعه اسلامی نیست اما وسیله ای است که بدون آن نمی‌توان به هدف‌ها رسید» اظهار کرد: این فصل الخطاب جملات حضرت آقا در بحث اقتصادی در بیانیه گام دوم به نظر و مسائلی که در دنیا همچنین در غزه و فلسطین رخ می دهد اشاره دارد.

وی افزود: بخشی از وظایف ما زمینه سازی، آماده سازی و بستر سازی تمدن اسلامی است و نیز امیدواریم که جامعه اسلامی و دنیای اسلام بیش از پیش موفق باشند.

کد خبر 1755754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha