هشتمین نشست عیدانه طلاب جنوب فارس در لامرد برگزار شد

هشتمین نشست عیدانه طلاب و روحانیون جنوب استان فارس با حضور آیت الله بهشتی عضو مجلس خبرگان رهبری در لامرد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان فارس، هشتمین نشست عیدانه طلاب و روحانیون جنوب استان فارس با سخنرانی آیت الله احمد بهشتی عضو مجلس خبرگان رهبری فارس در مصلی الغدیر شهر لامرد و با حضور حجت الاسلام حاجی پور مدیر طلاب و روحانیون جنوب فارس برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدجواد آزاد امام جمعه  لامرد در این آیین عیدانه ضمن عرض خیر مقدم خدمت طلاب و روحانیون جنوب استان فارس اظهار کرد: منطقه لامرد ومهر در حال صنعتی شدن است و این باعث انتقال فرهنگ های مختلف در شهرستان خواهد شد.

وی گفت: برای اینکه بتوانیم یک سند تحول فرهنگی را تهیه کنیم متولیان فرهنگی باید پای کار بیایند و با تهیه این سند صنایع را مجاب به اجرای کار فرهنگی کنیم.

حجت الاسلام آزاد با بیان این مطلب که از روحانیون می خواهیم که در ایام غیر تبلیغ نیز برای کارهای فرهنگی منطقه، پای کار باشند اظهار کرد: باید از این فرصت ها به عنوان یک کار جهادی نگاه کنیم.

در ادامه این آیین، حجت الاسلام ابوالحسنی نماینده طلاب و روحانیون شهرستان های لامرد و مهر با بیان این موضوع که تمام دغدغه ما رواج تبلیغ در منطقه است خاطرنشان کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات دو دغدغه مهم در این منطقه بود.

وی افزود: از ائمه جمعه دو شهرستان لامرد و مهر می خواهیم تا در بحث اسکان طلاب و روحانیون برای تبلیغ ورود جدی تری داشته باشند و برای ساخت خانه های عالم، خیرین را که همیشه دوشادوش روحانیون بوده اند پای کار آورده تا روحانیون بتوانند با وجود امکانات حضور فعال تری در امر تبلیغ در منطقه داشته باشند.

همچنین در این مراسم معنوی حجت الاسلام اسدی مدیر مدرسه علمیه رضویه شهرستان لامرد، اظهار کرد: مسکن طلاب یکی از مهمترین دغدغه های امروز طلاب است و ما توانسته ایم در قدم اول با پیگیری ائمه جمعه و مسئولین منطقه برای اکثر طلاب مشکل مسکن را برطرف کنیم.

وی افزود: در قدم دوم پیرامون خانه های سازمانی حوزه، یک مجتمع ۱۸ واحدی در دست ساخت است که امید است به زودی به بهره برداری برسد و در قدم سوم نیز تعاونی مسکن طلاب منطقه لامرد و مهر را تأسیس کرده ایم.

تجلیل از ۷نفر از طلاب فعال فرهنگی در منطقه لامرد و مهر نیز از دیگر برنامه های این نشست بزرگ عیدانه طلاب در شهرستان لامرد بوده است.

همچنین در ادامه از حجت‌الاسلام باقری نیا امام جمعه سابق بخش علامرودشت و حجت‌الاسلام طاهری امام جمعه سابق بخش چاهورز از سوی مجمع طلاب جوان لامردی تجلیل شد.

در این آیین، جعفر قادری نماینده مردم زرقان و شیراز و حجت الاسلام عادل حاجی پور مدیر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فارس نیز حضور داشتند.

خبرنگار/محمود صابری زاده

کد خبر 1755791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha