۵ هزار مسافر در خراسان جنوبی به پویش بهرفت هلال احمر پیوستند

سرپرست معاونت جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: از آغاز طرح ملی نوروزی هلال احمر در سراسر استان ۵ هزار و ۱۰۹ مسافر به پویش ملی بهرفت پیوستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی، طاهره صحرایی امروز ( ۵ فروردین) در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار داشت: پویش ملی بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) یکی از طرح‌های معاونت جوانان جمعیت هلال احمر است.


وی افزود: افراد با پیوستن به این پویش ملی به انجام تعهدات میثاق‌نامه با رعایت شیوه نامه‌های ایمنی و حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی متعهد می‌شوند تا سفری مسئولانه و پر نشاط برای خود، خانواده همسفران داشته باشند.


سرپرست معاونت جوانان هلال احمر خراسان جنوبی گفت: افراد با امضای این میثاق‌نامه تلاش می‌کنند تا در حین خستگی و خواب آلودگی به ویژه ۳۰ کیلومتری هر شهر و هر یک و نیم ساعت رانندگی توقف کرده و ۱۵ دقیقه استراحت و سپس به مسیر خود ادامه دهند.


صحرایی ادامه داد: همچنین رانندگان تعهد می‌دهند تا با بستن کمربند ایمنی خود، سرنشینان و به ویژه کودکان ایمنی سفر را تضمین کنند.


وی بیان داشت: با پیوستن به پویش بهرفت به رانندگان یادآوری می‌شود که همواره از سالم بودن خودرو از لحاظ فنی، اطمینان حاصل کنند و در حین استفاده از تلفن همراه توقف کرده و سرعت و سبقت مجاز را رعایت کنند.


سرپرست معاونت جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در ادامه از پیوستن تعداد ۵ هزار و ۱۰۹ نفر تا چهارم فروردین به پویش بهرفت خبر داد.


صحرایی با اشاره به طرح‌های معاونت جوانان در نوروز ۱۴۰۳، گفت: این طرح‌ها شامل پویش ملی بهرفت، خدمات فضای دوستدار کودک، خدمات ایستگاه ایمنی و سلامت، جشنواره فرهنگی عکس و فیلم کوتاه بشردوستی، ویژه برنامه‌های مناسبتی، جشنواره‌های فرهنگی و خدمات اکیپ‌های سحاب (سفیران حمایت‌های امدادی و بشردوستانه) است.


وی ادامه داد: خدمات نوروزی معاونت جوانان در طرح ملی نوروزی ۱۴۰۳ از ۲۴ اسفند سال گذشته با هفت ایستگاه ثابت، چهار اکیپ سیار و ۴۰۳ عضو مشارکت کننده آغاز شده است.


سرپرست معاونت جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اذعان داشت: تا چهارم فروردین ۳۴ هزار و ۵۲۵ نفر از خدمات جوانان بهره‌مند شدند.


صحرایی بیان کرد: خدمات این معاونت شامل اطلاع‌رسانی در زمینه نقاط حادثه‌خیز به ۸ هزار و ۴۸ مسافر، بهره‌مندی ۵ هزار و ۵۹۰ خردسال از فضای دوستدار کودک، استفاده ۴ هزار و ۶۰۷ مسافر از خیمه نماز، بهره‌مندی ۶۳۵ مسافر از طرح یاس، کنترل فشار خون ۵ هزار و ۱۶ مسافر و توزیع ۱۲۷ بسته افطاری است.


وی در پایان از شرکت ۸۵۶ نفر در پویش سبز، راهنمایی ۵۴۷ مسافر به اماکن و نقاط ایمنی سازی شده، ارائه خدمات امداد و کمک‌های اولیه به ۹۵۷ نفر و ارائه مهارت‌های ایمنی به ۲ هزار و ۸۳ نفر را از دیگر خدمات ارائه شده جوانان در طرح نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

کد خبر 1755901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha