رمضان ماه وحدت مذاهب اسلامی است

حجت الاسلام چراغی گفت:رمضان ماه وحدت مذاهب اسلامی است در این ماه بزرگ که متعلق به خدا و رسول خدا (ص) می‌باشد تمام مسلمین از هر مذهبی این ماه را به یک صورت روزه می‌گیرند که این نمود عینی و عملی وحدت محسوب می‌شود.

حجت الاسلام محرمعلی چراغی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان به دلیل نزول قرآن که معجزه ماندگار اسلام محسوب می شود از اهمیت والایی نزد مسلمانان جهان برخوردار است، گفت: مردم باید با استفاده از این فرصت بیش از پیش به نکته های موجود در این کتاب الهی توجه و آموزه های آن را در زندگی روزمره پیاده می کنند. بنابراین ضرورت دارد در این ضیافت الهی مسلمانان تاکیدهای خداوند را برای حفظ یکپارچگی و تقویت روحیه برادری در نظر داشته باشند و این روحیه را در خود نهادینه سازند.

کارشناس ادیان و مذاهب اداره تبلیغات اسلامی کرمانشاه  افزود:ماه مبارک رمضان فرصت بزرگی برای مسلمانان است تا خود را مطابق با شاخص های الهی پرورش دهند و رضایت خداوند متعال را کسب کنند زیرا روزه منحصر به مسلمانان نیست. بر اساس آیات و روایات، روزه به دیگر امت‌ها هم واجب بوده است؛ چراکه انسان باید راه تقوا را پیشه خود سازد.

وی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین آثار و برکات ماه مبارک رمضان، همین است. انسان در هر لحظه باید در مسیر تقوا حرکت کند. ماه مبارک رمضان یک فرصت استثنایی، طلایی و بی‌بدیل است. باید از این ماه حداکثر استفاده را برد. در رأس کارها، توبه است. این که انسان از تمام گذشته ناپسند خود توبه کند. البته توبه مراتبی دارد. ماه رمضان نیز فرصتی برای احیای روح انسان از هوای نفسانی است همانا سالی که در آن انس، عطوفت و مهربانی با خدا نباشد انسان مرده‌ای در بین زندگان است.

حجت الاسلام چراغی  تصریح کرد:ماه رمضان یکی از اشتراکات بسیار مهم مسلمانان با مذاهب مختلف است؛ البته فریضه‌ها و عبادت‌ها در ماه میهمانی خدا، اصول و قاعده خاصی دارد، اما نحوه اجرای مراسم افطاری، سحری و دیگر سنت ها در مناطق مختلف کشورمان و دنیا با یکدیگر تفاوت‌هایی دارد.  


 کارشناس ادیان و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه  گفت: بنابراین یکی از برکات رمضان برای مسلمین در سراسر جهان همین تحکیم وحدت بین مذاهب اسلامی محسوب می‌شود.
 

کد خبر 1756698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha