حکومت جمهوری اسلامی مبتنی بر توحید و با حضور و نقش آفرینی مردم است

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ایران مردم شکل حکومت را تعیین می کنند، یعنی حکومت جمهوری اسلامی مبتنی بر توحید و با حضور مردم و نقش آفرینی آنها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «ستار هدایت خواه» به عنوان سخنران مراسم ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران با آرزوی استجابت دعاهای مسلمانان در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: امسال بهار طبیعت با بهار معنویت ماه مبارک رمضان، بهار دلها یعنی انس با قرآن و با بهار ولایت و حکومت  اسلامی یعنی ۱۲ فروردین تقارن پیدا کرده است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما در ماه مبارک رمضان هستیم و در شب‌های قدر، سرنوشت فردی و اجتماعی و جامعه ما در این شب‌ها رقم می خورد.

وی ادامه داد: دلیل عظمت ماه مبارک رمضان و عظمت شب قدر که گفته اند از هزار ماه بهتر است به خاطر این است که این شب و این ماه، قرآن نازل شده و این همه اهمیت و عظمت پیدا می کند.

هدایت خواه یادآور شد: در قرآن هدف بعثت انبیا الهی و پیامبران را در چهار آیه با مضمون واحد تکرار شده و یک آیه آن، آیه ۳۰ در سوره جمعه است.

این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد افزود: شکل‌گیری یک نظام بدون نظام‌سازی و بدون تشکیل حکومت انبیا الهی برای رسیدن به اهداف خودشان امکان پذیر نبود به همین جهت پیامبران به دنبال تشکیل حکومت بودند.

وی لازمه تشکیل حکومت الهی را مبارزه با طاغوت‌ها دانست و بیان کرد: چون قدرت‌های طاغوتی می‌خواستند که بر گرده مردم سوار باشند و مردم غرق در فساد و بی‌بندواری مثل گوسفندانی که جاهل و نفهم هستند فرمانبر آنها باشند، به همین دلیل با انبیاء الهی درگیر می‌شدند.

هدایت خواه ضمن تاکید بر اینکه مهم‌ترین ظرفیت پیامبران در تشکیل حکومت اسلامی ظرفیت‌های مردمی بود، ادامه داد: باید مردم را پای کار می‌آوردند و یک حرکت عمومی ایجاد می‌کردند، باید مردم در میدان مبارزه با ستمگران حضور پیدا می‌کردند و الا پیامبران با دست خالی و تک و تنها کاری را از پیش نمی‌بردند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امام به حکم حدیث شریف «العلما ورثه الانبیا، عالمان وارثان پیامبرانند»، برای اینکه برای حاکمیت دین خدا، ارزش‌های الهی، تربیت و حرکت مردم به سمت بندگی خدا فراهم شود، مثل پیامبران الهی قیام کردند و برای تشکیل حکومت مردم را به میدان آوردند، به مردم اعتماد و تکیه کردند.

وی با اشاره به اینکه تا مردم در انقلاب اسلامی به میدان نیامدند، امام نتوانست حکومت اسلامی تشکیل دهد، اظهار کرد: مردم بودند که شکل و محتوای حکومت را که قانون اساسی بود، تعیین کردند و همه برای ادامه این حکومت به میدان آمدند و نظام اسلامی را در مقابل توطئه‌های مختلف مثل جنگ‌ها، کودتاها، ترورها، تحریم‌ها و محاصره‌های مختلف حراست، حفاظت و تثبیت کردند.

هدایت خواه ادامه داد: کار امام(ره)، کار پیامبرانه بود، قیام برای خدا از یک طرف با تکیه بر اندیشه توحیدی و برای نخستین بار بعد از حکومت الهی پیامبر در مدینه و حکومت حدود پنج ساله امیرالمومنین امام علی (ع) در سرزمین عراق و حکومت شش ماهه امام مجتبی علیه السلام، نخستین بار که حکومتی بر پایه دین خدا و برپایی توحید شکل گرفت و هدفش تحقق اهداف توحیدی بود.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در ایران مردم شکل حکومت را تعیین می کنند، یعنی حکومت جمهوری اسلامی، مبتنی بر توحید و با حضور و نقش آفرینی مردم است،  به همین جهت نام این حکومت را جمهوری  اسلامی می گذارند، 

وی یادآور شد: جمهوری، یعنی مردم باید به میدان بیایند، مردم شکل حکومت را تعیین کنند، مردم قانون اساسی را تایید کنند و نمایندگانشان تصویب و تایید کنند، مردم باید ارکان حکومت را از شوراهای روستا گرفته تا ولی فقیه را مردم تعیین کنند.

هدایت خواه اذعان کرد: البته در جمهوری اسلامی کاستی‌ها، کمبودها و مشکلاتی هم داریم که دلیل آن تا حدود زیادی روشن است، به دلیل اینکه همان قدرت‌های طاغوتی، همان فرعون‌ها و نمرودها که در مقابل موسی، ابراهیم و سایر پیامبران قدرت‌های طاغوتی می‌ایستادند، امروز هم در مقابل ملت ایران که پرچمدار نهضت انبیا است، ایستاده اند، با این تفاوت که این بار صف آرایی قدرت‌های طاغوتی از همیشه تاریخ وسیع‌تر و برخوردارتر از امکانات نظامی، تبلیغاتی، سیاسی و اقتصادی بسیار وسیعی است.

این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در هیچ دوره‌ای از تاریخ به این وسعت طاغوت‌ها و حکومت‌های باطل در مقابل ملت ایران صف آرایی نکرده اند و البته بر اساس وعده الهی ان شاء الله تاکنون در مقابل حکومت الهی نظام جمهوری اسلامی و ملت مومن ایران ناکام مانده اند و از این به بعد نیز با شکست‌های مفتضحانه بیشتری مواجه خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز در فلسطین و غزه می‌بینید که به پرچمداری جمهوری اسلامی به عنوان محور مقاومت، در یمن، مجاهدان اهل مقاومت در عراق و مجاهدان لبنان حول پرچم نظام جمهوری اسلامی در مقابل رژیمی که پشت سر آن آمریکا،  انگلیس، آلمان، فرانسه و همه قدرت‌های طاغوتی به میدان آمده‌اند ولی تاکنون ناکام مانده‌اند، احساس شکست و اعتراف به شکست در مقابل جمهوری اسلامی می کنند.

هدایت خواه افزود: امسال، مقام معظم رهبری برای حل مشکلات اقتصادی، راه حل آن را جهش تولید دانست و فرمود «مردم باید به میدان بیایند و در نظام اسلامی مردم محور اصلی و نقش آفرین هستند و به همین جهت باید مردم همه ظرفیت‌های خودشان را به میدان بیاورند»..

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حکومت جمهوری اسلامی زمینه ساز دولت کریمه است و مردم نقش اصلی را در پیروزی و در تحقق، تداوم و توانمندی این حکومت داری ایفا می کنند و باید قدر این حکومت و نعمت عظیم الهی را بدانیم.

کد خبر 1756752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha