۱۲ فروردین بستر ظهور پدیده‌ای جدید در حکمرانی سیاسی جهان است

حجت الاسلام مطهری فرد گفت: ۱۲ فروردین؛ سالروز اصلی ترین و اولین ثمره انقلاب ایران یعنی انتخاب نظام سیاسی جمهوری اسلامی است که بستر ظهور پدیده‌ای جدید در حکمرانی سیاسی جهان شد.

حجت الاسلام محمدصادق مطهری فرد_ دبیر اجرایی ستاد رسیدگی به امور مساجد شهرستان نکا در گفت وگو  با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران با پاسداشت روز ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران و یاد و خاطر همه مبارزان راه آزادی و رسیدن بر قله پر افتخار جمهوری اسلامی اظهار کرد: انقلاب ایران از لحاظ ماهیتِ وجودی، هدف گذاری‌ها، سیر تکامل و در نهایت نایل آمدن به ساحل پیروزی، بزرگترین رفراندم تاریخ سیاسی جهان به شمار می آید.
وی افزود: برگزاری رفراندم به منظور تعیین نظام سیاسی جمهوری اسلامی با نظر مستقیم و حضور رسمی آحاد شهروندان ایرانی پای صندوق های رأی، پدیده جدیدی بود که نه فقط در تاریخ سیاسی ایران هیچگاه سابقه‌ ای از آن وجود ندارد، بلکه انقلاب های بزرگ جهان نیز هرگز خود را محتاج آن ندانسته‌ اند.
دبیر اجرایی ستاد رسیدگی به امور مساجد شهرستان نکا یادآور شد: از جمله نقاط قوّت انقلاب اسلامی ایران که از آن در تحلیل برخی اندیشمندان سیاسی دنیا با عنوان «بزرگترین انقلاب مردمی جهان» یاد شده است عبارتست از توجه ویژه این انقلاب به نقش و جایگاه فرد فرد مردم در سرنوشت سیاسی خویش و ترسیم نوع نظامی که قرار است مقدّرات آنان و سکّان حکمرانی کشور را در دست گیرد.
حجت الاسلام مطهری فرد گفت: ارمغان این اتفاق مبارک در ایران؛ تأسیس و تثبیت نوعی مردمسالاری جدید، یعنی «جمهوری اسلامی» و وارد کردن آن در ادبیات سیاسی رایج جهان بوده است.
وی افزود: وارد شدن این واژه نو در ادبیات سیاسی جهان، بزرگترین ضربه را بر بلندپروازی و یکه‌ تازی نظام سلطه جهانی که از دیرباز، حاکمیت بلامنازع خود را بر مجموعه جهان تحمیل کرده بود، وارد ساخت.
دبیر اجرایی ستاد رسیدگی به امور مساجد شهرستان نکا خاطرنشان کرد: رفراندم ۱۲ فرودین ۱۳۵۸ هم‌نشینی و درهم آمیختن دو اصل مهم،  یعنی اصل «اذن و نصب الهی حاکمان» از یکسو،  و اصل «حقّ حاکمیتمردم بر سرنوشت خویش» را در عمل به زیبایی ترسیم کرد.
حجت الاسلام مطهری فرد گفت: انقلاب اسلامی با برگزاری رفراندم و برپایی نظام جمهوری اسلامی به همگان آموخت که در مقام ثبوت و تشریع الهی، حکومت مشروع در اسلام فقط آن حکومتی است که حاکم حقانیّت و جواز تصرّف در اداره جامعه را از اذن و نصب خداوند دریافت کرده باشد.
وی افزود: اما همین حاکمِ مشروع الهی در مقام اثبات و اعمال قدرت و تصرف در اداره جامعه نیازمند اراده، خواست و انتخاب مردم مسلمان است.
به گفته دبیر اجرایی ستاد رسیدگی به امور مساجد شهرستان نکا، آنچه امروز در اتاق فکر دشمنان ملت و مملکت عزیز ما در حال طراحی و اجرا است، استفاده از همه روش‌ها در راستای تضعیف و به چالش کشیدن جمهوریت و اسلامیت این انقلاب است.
وی افزود:  در سال ۱۴۰۳ رمز عملیات صادر شده از سوی رهبری معظم انقلاب در جهت مقابله با شرارت های ترکیبی دشمنان، و استحکام جمهوریت و اسلامیت این نظام در بعد اقتصادی، جهش تولید با مشارک مردم است.

کد خبر 1756760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha