بهره مندی بیش از ۸ هزار خانوار از کمک های معیشتی کمیته امداد شیروان

مدیر کمیته امدد امام خمینی(ره) شهرستان شیروان گفت: ۸ هزار و ۳۶ خانوار تحت حمایت کمیته امداد شهرستان شیروان در سال گذشته از این نهاد کمک معیشت(مستمری) دریافت کرده اند.

اصغر نورمحمدیان، مدیر کمیته امدد امام خمینی(ره) شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: میزان مستمری پرداختی به مددجویان این نهاد در سال گذشته،  ۸۸۰ میلیون و ۶۶۲ هزار ریال بوده است.

نورمحمدیان عنوان کرد: کمیته امداد به فرمان امام راحل(ره) برای کمک به نیازمندان تأسیس شد و یکی از مهمترین خدمات این نهاد، پرداخت کمک معیشت ومستمری به مددجویان نیازمند است.

مدیر کمیته امدد امام خمینی(ره) شهرستان شیروان خاطرنشان کرد: پرداخت کمک معیشت، کمک هزینه درمان، تهیه لوازم ضروری و جهیزیه، پرداخت تسهیلات کارگشایی و ودیعه مسکن و تهیه اقلام خوراکی از دیگر اقداماتی است که برای حمایت از مددجویان انجام می‌شود.

نورمحمدیان اضافه کرد: نوع ارائه خدمات به مددجویان به صورت تک خدمتی و چند خدمتی است و تنها به پرداخت مستمری ختم نمی‌شود بلکه متناسب با نیاز مددجو خدمات ارائه می‌شود.

وی با اشاره به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد، بیان کرد: دسته‌ای از آنها بر اثر فوت سرپرست خانوار، تحت پوشش هستند، تعدادی بانوان مطلقه نیازمند، سرپرست خانوارهای بیمار که توانایی تأمین هزینه های زندگی ندارند، ایتام، سالمندان نیازمند، خانوارهایی که سرپرست آنها زندانی است و سایر خانواده‌هایی که در دهک یک تا سه هستند، با پرداخت مستمری مورد حمایت و تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند.

اکنون ۱۷ هزار و ۲۹۲ نفر مشتمل بر ۹ هزار و ۳۰۷ خانوار در شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

کد خبر 1756855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha