رونق محافل انس با قرآن کریم در خانواده‌های چهارمحال و بختیاری

بنی‌هاشمی گفت: باهدف ترویج مفاهیم و گفتمان قرآن در جامعه، طرح «زندگی با آیه‌ها» همزمان با ماه رمضان توسط خانه قرآن‌های چهارمحال و بختیاری اجرا شده است.

سیده فاطمه بنی‌هاشمی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری گفت: از نخستین روز ماه مبارک رمضان تاکنون هر روزه جلسات تفسیر و جزء خوانی در خانه قرآن برگزار می‌شود و اعضای مرکز نیز استقبال خوبی از برنامه‌ها داشته‌اند.

مدیر خانه قرآنی امیرالمومنین شهر بروجن ادامه داد: روزانه از ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح برنامه تفسیر قرآن در قالب طرح مسطورا و از ساعت ۱۱ تا قبل از اذان ظهر مراسم جزءخوانی برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه از ۱۴ فروردین نیز کلاس‌های دارالقرآن ازسرگرفته می‌شود تصریح کرد: در این مدت استقبال خوبی از این طرح شده است.

حجت‌الاسلام مهدی طاهری با بیان اینکه قرآن محور فعالیت‌های این سازمان در ماه مبارک رمضان است، اظهار داشت: توجه به قرآن کریم یکی از موثرترین راه‌های افزایش سرمایه ایمانی جامعه است اما با این وجود قرآن همچنان در جامعه مهجور است و بخش زیادی از افراد آیات کمی از این کتاب آسمانی را حفظ هستند و یا توانایی و مهارت به‌کاربردن آموزه‌های آن در زندگی خود را ندارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: باید تلاش کرد تا قرآن تنها یک کتاب مقدس نباشد بلکه کتاب زندگی باشد از همین رو نقش موسسات و خانه‌های قرآنی برای تبیین و تفسیر آموزه‌های انسان‌ساز قرآن بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: توسعه و حمایت از خانه‌های قرآنی در دستور کار است و ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی را برای تقویت فعالیت این موسسات و مراکز قرآنی فراهم کرده است که با اجرای طرح‌هایی نظیر مسطورا این مهم در حال تحقق است.

کد خبر 1757079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha