بهره مندی دوهزار خانوار عشایری از آب شُرب سالم و پایدار

سرپرست اداره امور عشایری شهرستان شیروان گفت: دوهزار خانوار عشایری این شهرستان سال گذشته از آب شُرب سالم و پایدار بهره مند شدند.

قاسم رضایی، سرپرست اداره امور عشایری شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: ۷۰ هزار مترمکعب آب به صورت سیار، سال گذشته بین خانوارهای عشایری این شهرستان که در نقاط مختلف استقرار دارند، توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل خشکسالی و کاهش بارندگی های سال گذشته که باعث کمبود آب پایدار در مناطق عشایری شهرستان شده بود؛ آبرسانی سیار انجام شد.

رضایی با بیان اینکه تعداد کمی از خانوارهای عشایری شهرستان از آب سالم و بهداشتی پایدار برخوردار هستند، عنوان کرد: با توجه به تعداد بالای جمعیت و خانوار عشایری این منطقه و پراکندگی آنان در نقاط مختلف، طی سال های اخیر برای تامین آب شُرب و دام این قشر از تانکر سیار استفاده می شود.

سرپرست اداره امور عشایری شهرستان شیروان بیان کرد: در این مدت هفته ای پنج نوبت با چهار تانکر هر کدام با ظرفیت ۱۰ هزار لیتر و در مجموع برای دو هزار خانور عشایری شهرستان در مناطق مختلف  مراوه تپه، کلاته، مانه و سملقان و راز و جرگلان آبرسانی شده است.

رضایی تصریح کرد: همچنین آب شُرب ۲۰۰ هزار راس دام سبک عشایر این شهرستان از طریق آبرسانی سیار انجام شد.

عشایر شهرستان شیروان شامل ۱۵ هزار نفر جمعیت با ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار در قالب ۹ طایفه، ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

کد خبر 1757162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha