خروج شخصیت‌های مسلمان از مراسم افطاری «بایدن»

شماری از مدعوین عرب و مسلمان از جمله پزشکان از مراسم افطاری ماه رمضان در کاخ سفید که «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا دعوت کرد، در اعتراض به حمایت واشنگتن از حمله رژیم صهیوینستی به نوار غزه بیرون آمدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا مراسم افطاری را روز گذشته (سه شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲) با حضور شخصیت‌های آمریکایی عرب و مسلمان از جمله پزشکانی که از غزه بازگشته بودند، برگزار کرد که تعدادی از حاضران در اعتراض به حمایت واشنگتن از جنگ اسرائیل علیه نوار غزه از این مراسم خارج شدند.

«ثائر احمد» پزشک بازگشته از نوار غزه به بایدن گفت: امکان ندارد که او در این مراسم بماند، درحالی که مردم در غزه کشته می شوند.

پس از آن، احمد به رئیس جمهوری آمریکا و «کامالا هریس» معاون بایدن، نامه «هدیل النجار» کودک آواره در رفح که خانواده‌اش را ازدست داده است، تحویل داد.

دکتر ثائر احمد در رابطه با نقش جامعه عرب و مسلمان در ایالات متحده در تأثیرگذاری بر تصمیم گیری تصمیم گیرندگان گفت: بهترین کاری که می تواند انجام دهد مقابله با تبلیغاتی است که فلسطینی ها در معرض آن قرار دارند و برجسته کردن جنبه انسان دوستانه مسئله آمریکا برای مردم آمریکا است.

دکتر ثائر - یکی از اعضای MedGlobal، سازمان بین‌المللی فعال در غزه که پاسخ‌های فوری پزشکی را به بحران‌های سراسر جهان ارائه می‌کند – گفت: او و همکارانش در پایان آوریل امسال برای حمایت از تیم‌های پزشکی که در غزه کار می‌کنند، به غزه بازخواهند گشت.

شماری از مدعوین گفتند: درحالی که فلسطینی‌ها در غزه با جنگ و قحطی روبه رو هستند، از این مراسم با بایدن احساس راحتی نمی کنند.

بایدن قبل از افطاری، شماری از حاضران را به یک نشست در کاخ سفید دعوت کرد تا دیدگاه آنها را درباره جنگ بیشتر مورد بررسی قرار دهد. رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد که هرآنچه در توان دارد برای جلوگیری از مرگ غیرنظامیان در غزه انجام خواهد داد.

پس از مخالفت تعدادی از شخصیت‌های عرب و مسلمان در آمریکا برای حضور در این مراسم کاخ سفید، اقدام بایدن برای مراسم افطاری آرام و کوچک محقق نشد.

در همین حال، روؤسای سازمان‌های اسلامی غیر دولتی در آمریکا در اعتراض به برنامه افطاری رمضانی بایدن، در مراسم افطاری جایگزین برای آتش بس در غزه در مقابل کاخ سفید در واشنگتن شرکت کردند.

سازمان‌های اسلامی آمریکایی همچنان به حمایت بی قید و شرط دولت بایدن از اسرائیل اعتراض می‌کنند.

کد خبر 1757195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha