نمایشگاه قرآنی با حضور بیش از ۴۰ غرفه در کرمانشاه برپا می شود

جلالی گفت: نمایشگاه قرآنی با حضور بیش از ۴۰ غرفه با موضوعات مختلف به مدت ۶ روز در کرمانشاه برگزار می شود.

پوریا جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت کرمانشاه در هفته پایانی ماه مبارک رمضان، گفت:قرآن تنها کتاب آسمانی تحریف نشده‌ای است که حول محور آن  نمایشگاه  قرآنی برگزار می‌شود لذا تلاش می‌کنیم که جهان اسلام را در مقابل جبهه استکبار به وحدت برسانیم. بزرگان جهان اسلام از مذاهب مختلف بر عمل به رهنمودهای قرآن، پیامبر اکرم (ص)، اهل بیت (ع) و صحابه بزرگوار تأکید دارند.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه افزود:قرآن کتابی است که برای هدایت و سعادت بشریت نازل شده است، بر همین اساس باید در آن تدبر وتفکر کرد، قرآن  کتابی است که انسان ها را از تاریکی ها به سوی نور و هدایت می کند همچنین  خداوند متعال قرآن کریم را برای ما انسان ها نازل کرده است تا از جهالت و تاریکی ها دور شویم و به سوی نور و پاکی هدایت شویم.

وی خاطر نشان کرد: نمایشگاه قرآنی کرمانشاه از ۱۵ تا ۲۰ فروردین جاری با مشارکت و برنامه‌ریزی دستگاه‌های اجرایی به‌منظور ترویج فرهنگ و روحیه انس با قرآن کریم برگزار می شود.

جلالی با اشاره به جزییات برگزاری این نمایشگاه، تصریح کرد: بیش از ۴۰ غرفه با موضوعات مختلف به مدت ۶ روز در نمایشگاه قرآنی کرمانشاه با ارائه محصلات مختلف قرآنی، برگزاری کرسی‌های تلاوت، تفسیر آیات، بازی‌های قرآنی ویژه سنین کودک و نوجوان، معرفی کتاب و مفاخر قرآنی همچنین فعالین، حفاظ و قاریان خواهند پرداخت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه گفت: قرآن سرشار از آیات امیدبخش و مملو از سرفصل‌های یأس‌زدا و بُن‌بست‌شکن است. هرکس با قرآن محشور، مأنوس و هم‌نفس باشد از فضای یأس و انقباض خارج و به فضای انبساط، نشاط و امید وارد می‌شود.

وی در پایان افزود: این نمایشگاه با هدف ترویج و توسعه مفاهیم و فرهنگ قرآن کریم در جامعه راه اندازی شده است.

کد خبر 1757226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha