شهرک سینمایی مازندران در شیرگاه ایجاد می شود

حسینی پور از ایجاد شهرک سینمایی مازندران در شیرگاه خبر داد و گفت: به زودی هنرمندان فاقد مسکن در استان ذیل طرح نهضت ملی مسکن خانه دار می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سید محمود حسینی پور- استاندار مازندران در نشست هنرمندان دیار علویان با سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران در آستانه هفته هنر انقلاب اسلامی با بیان اینکه نقدها و پیشنهادهای هنرمندان می تواند زمینه ساز تعالی و پایداری فرهنگی را فراهم آورد، اظهار کرد: دغدغه مندی هنرمندان مازندرانی برای تقویت و توسعه حوزه فرهنگ و هنر این خطه از شمال کشور شایسته تحسین است.

وی با بیان اینکه هیچ جامعه ای بدون اینکه اهالی آن جامعه اراده تغییر داشته باشند تعالی را تجربه نخواهد کرد، افزود: هیچ دولتی تاکنون در هیچ جای دنیا نتوانست تحول ایجاد کند بلکه تحول حول محور مردم حاصل می شود.

حسینی پور با بیان اینکه هرجا نقش مردم بیشتر حاکم بود توسعه و تعالی بیشتر حاصل شد، گفت: هنرمندان نمایندگان اقشار مختلف جامعه هستند.

وی از نیروی انسانی مازندران بعنوان سرمایه های اجتماعی یاد کرد و یادآورشد: ۷۲۰نفر از مازندرانی ها در رده های ملی صاحب کرسی هستند که باید از این ظرفیت برای تعالی این استان بهره گرفته شود.

حسینی پور با بیان اینکه در المپیادهای علمی دانش آموزی و دانشجویی مازندارنی ها صاحبان رتبه های برتر هستند، ادامه داد: مدال های طلا در رقابت های ورزشی بین المللی نیز از آن مازندرانی هاست.

وی به افتخار آفرینی هنرمندان مازندرانی نظیر نیما یوشیج در عرصه های مختلف هنری اشاره کرد و گفت: مردم نسبت به هنر و هنرمندان نگاه ویژه ای دارند.

حسینی پور بیان کرد: مسائل هنرمندان ما صرفا اقتصادی نیست بلکه مسئله هنر و هنرمندان مازندران عدم انسجام است باید با انسجام برای تقویت حوزه هنر و فرهنگ استان گام برداشت.

وی به پیشینه تئاتر استان مازندران اشاره  کرد و افزود: متاسفانه تئاترهای خیابانی در شهرهای استان در زمان پیک مسافرت های نوروزی و تابستانی شاهد نیستیم.

حسینی پور ازمازندران به عنوان مقصد گردشگری یاد کرد و گفت: باید از فرصت حضور مسافران و گردشگران در استان 

وی از ایجاد شهرک سینمایی در شیرگاه خبر داد.

حسینی پور با بیان اینکه مازندران باید بازبان هنر به دنیا معرفی شود، خاطرنشان شد: شعر و ادبیات مازندران برای معرفی پیشینه فرهنگی، دینی، اجتماعی و ... استان یک فرصت بشمار می رود.

وی خواستار جانمایی المان های هنری متناسب با بوم مازندران در سطح استان شد و گفت: باید خانه هنرمندان در استان ایجاد شود.

حسینی پور برلزوم تشکیل اتاق فکر هنرمندان مازندران با هدف تقویت حوزه فرهنگ و هنر استان تاکید کرد.

وی از اعلام آمادگی استانداری مازندران برای خانه دارشدن هنرمندان استان ذیل طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و افزود: باید شرکت تعاونی برای هنرمندان استان ایجاد شود.

حسینی پور به پروژه پارک موزه دفاع مقدس مازندران اشاره کرد و گفت: هنرمندان برای پویایی این مرکز فرهنگی ورود کنند.

وی به خلاء سینما در شهرستان های استان اشاره کرد و افزود: تالار فرهنگی ساری نباید بدون استفاده بماند.

حسینی پور خاطرنشان شد: هنرمندان متعهد که در اندیشه تولید آثار فاخر هنری هستند بدون نوبت حمایت می شوند.

کد خبر 1757379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha