تحلیل اشتباه دادن به مردم خیانتی بزرگ است

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه در حوادث اخیر بعضی ها دنبال وارونه نمایی هستند و تحلیل درستی از قضایا نمی دهند گفت: عده ای خودی را تحقیر کرده و برای دشمن فتح الفتوح ترسیم می کنند در حالیکه تحلیل اشتباه دادن به مردم خیانتی بزرگ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام محمد محمدیان_ امام جمعه سنگر  در خطبه های نماز امروز(جمعه، ۱۷ فروردین) اظهار کرد: روزه داری و سیمای ماه مبارک رمضان آمده است تا ما از اکسیر و رمز سعادتی که خداوند متعال برای ما قرار داده بهره ببریم و در این سیما به یک جامعه الهی برسیم.

وی افزود: ماه، ماه قرآن و دعا بود و شرف و عظمت این ماه مبارک را خداوند در کتاب الهی، به ما آموخته و دستور چگونه زیستن را به ما داده است تا یک زیست مومنانه و جامعه ایمانی را شکل دهیم.

محمدیان تصریح کرد: اگر ماه مبارک رمضان عظمت و شرفی دارد بخاطر شب های قدریست که شب های ارتباط با خداست و الگو قرار دادن کسی که در قله بندگی و عبادت خدا بود.

وی اذعان کرد: حضرت امیرالمومنین (ع) به فرزندان خود توصیه کرد «انسان باید حق گو و حق مدار بوده و بر مدار حق باشد گرچه گاهی تلخ و به ضرر ما است» و ما همچنان خود را بر این توصیه امیرالمؤمنین ثابت قدم میدانیم که فرمودند «خصم بر ظالم و یاری دهنده مظلوم باشید».

محمدیان گفت: امروز همگی با زبان روزه به پای همین اعتقاد در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به میدان آمدیم زیرا مولایمان حضرت علی(ع) به ما آموخت که در مقابل ظالم باید ایستاد.

وی در ادامه با بیان اینکه فطرت انسان ظلم را نمی پسندد خاطر نشان کرد: حضرت علی (ع) می فرمودند «همیشه مودت داشته باشید» یعنی محبت خود را به نمایش بگذارید و نشان دهید و نفرت خود را از دشمن بیان کنید.

محمدیان ادامه داد: اگر کسانی بودند که پیش ازین یقه ظالم را می گرفتند تا الان این همه جنایت رخ نمی داد، و رژیم کودک کش اسرائیل که نماد ظلم در عالم است بزرگ نمیشد.

وی ضمن گرامیداشت شهدای طریق آزادگی، شهدای راه قدس اظهار کرد: جنایاتی که رژیم پلید صهیونیستی با کشتار زنان، کودکان و بیماران انجام داده است هر کسی را که بویی از انسانیت برده، متوجه کرده است که مرز ظالم و مظلوم و میدان حق و باطل کجاست و کجا رقم می خورد.

محمدیان اذعان کرد: طی چند ماهه گذشته خروش جهانی علیه رژیم کودک کش را که هزاران نفر را به خاک و خون کشیده و هیچ خط قرمزی برای جنایت خود ندارند، شاهد بودیم که این نشان از بیدار شدن دنیاست.

وی خاطر نشان کرد: این دست و پا زدن های رژیم منحوس اسرائیل باعث خواهد شد این روند تسریع هم شود و ملت های بیشتری بپا خیزند و آزاد مردان جهان بیشتر چهره پلید این رژیم ظالم  را بشناسند.

محمدیان در ادامه، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای ایرانی در کنسولگری سوریه به تحلیل ها و سخن هایی که پس از آن بیان شده اشاره کرد و گفت: بعضی افراد تحلیل های غلطی بیان می کنند، بعضی منافقین داخلی دنبال وارونه نمایی هستند و تحلیل درستی از قضایا نمی دهند.

محمدیان اظهار کرد: عده ای خودی را تحقیر کرده و برای دشمن فتح الفتوح را ترسیم می کنند در حالیکه باید به آنان گفت در ماه های گذشته از اسرائیل چه دستاوردی جز کودک کشی و ویرانه کردن غزه و ...  دیده اید.

وی با بیان اینکه اسرائیل حتی همان برنامه ها و نقشه های خودش را نیز نتوانسته بخوبی پیش ببرد، افزود: اما جبهه مقاومت از یمن، سوریه لبنان، عراق و ...  شکل گرفته و اینگونه تحلیل اشتباه دادن به مردم خیانت بزرگی است.

محمدیان با بیان اینکه شهدای ما و سرداران ما پشت دیوارهای فلسطین اشغالی به شهادت رسیده اند خاطر نشان کرد: سرداران ما حضور در میدان نبرد دارند و پشت هر ضریه ای که اسرائیل  به ما زده، ضربه ای هم خورده است که بعضی وقت ها از باب مسائل امنیتی نمی توان برخی موارد را اعلام کرد.

وی بر ضرورت پیروی از ولایت تاکید کرد و ادامه داد: ابن کشتی راهبر دارد و ما نباید یک قدم عقب تر و نه یک قدم جلوتر از رهبری، باشیم.

محمدیان گفت: مردم ایران آزمون های خود را پس داده اند و با حضور حماسی در روز قدس ولایتمداری خود را نشان می دهند که اهل عقب نشینی نیستند زیرا سال هاست که پشت هم در دفاع از مظلومان جهان، مقابل رژیم صهیونسیتی ایستاده ایم و همچنان استوار خواهیم ماند.

وی در ادامه از نیروهای نظامی، انتظامی، سپاه، خدماتی، کمک رسانی، شهرداری و شوراها، پلیس راه، هلال احمر، نانوایی ها و... که در ایام نوروز  بسیار زحمت کشیدند قدردانی کرد و افزود: دو گانه سازی ها در جامعه امر غلطی است.

محمدیان ضمن انتقاد از ادبیات برخی از مسئولین در هدایت و آگاه سازی مردم برای حرمت نگاه داشتن ایام حزن، بیان کرد: مردم علاقه زیادی به دین دارند و خودشان می دانند که حرمت ایام عزا و حزن را باید رعایت کنند و در ایام محرم، شب های قدر و... با تمام وجود رعایت می کنند و دیدیم که حرمت شهادت حضرت علی (ع) را نیز نگاه داشتند.

کد خبر 1757542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha