ترجمه قرآن کریم به همت کتابخوانان کتابت می شود| افتتاح کتابخانه مرکزی ساری در پایان عمر دولت سیزدهم

مهدیان پور از کتابت ۱۰۰صفحه از قرآن کریم به خط عثمان طه و ترجمه آیت الله مکارم شیرازی به همت کتابخوانان مازندرانی خبر داد و گفت: این کتابت ها بزودی کتاب می شود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،  سکینه خاتون مهدیان پور- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران به حضور فعال غرفه این ادره کل در بیست و چهارمین نمایشگاه قرآن دیار علویان اشاره واظهار کرد: سه پویش حفظ قرآن کریم،  حفظ سوره فجر و جشنواره کتابخوانی رضوی با محوریت این نمایشگاه در استان راه اندازی شده است.
وی با اشاره به فعالیت هفت هزار کودک و نوجوان مازندرانی برای کتابت قرآن کریم با محوریت اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، افزود: این کتابت از هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با سهمیه ابلاغی نهاد کتابخانه های عمومی کشور به میزان یکصد صفحه از قرآن به خط عثمان طه انجام شده است.
مهدیان پور اضافه کرد: در بخش تالار گفتگو با همکاری انجمن خوشنویسان استان مازندران  ترجمه این یکصد صفحه از قرآن کریم از آیت الله مکارم شیرازی نیز بزودی کتابت خواهد شد.
وی از جانمایی کتاب هایی با محوریت حوزه قرآن و عترت در غرفه اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران در نمایشگاه قرآن مازندران خبر داد و گفت: علاقه مندان برای خوانش و امانت گرفتن این کتاب ها می توانند به کتابخانه های عمومی استان مراجعه نمایند.
مهدیان پور از برگزاری مسابقات نقاشی و نماز برای کودکان و نوجوانان در این نمایشگاه خبر داد.
وی در ادامه سخنانش به پروژه کتابخانه مرکزی ساری اشاره و بیان کرد: احداث این پروژه از سال ۸۶ شروع شد و اکنون ۷۰ درصد پیشرفت دارد.
مهدیان پور از قول مساعد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برا تخصیص ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و تجهیز این پروژه خبر داد و گفت: امید می رود بعد از دور دوم سفر ریاست جمهوری به مازندران و تخصیص کامل این اعتبار شاهد بهره برداری کتابخانه مرکزی ساری در پایان دولت سیزدهم باشیم.

کد خبر 1757676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha