استقبال حماس از تصویب قطعنامه سازمان ملل در خصوص ممنوعیت صادرات اسلحه به اسرائیل

حماس از تصویب قطعنامه سازمان ملل مبنی بر ممنوعیت صادرات تسلیحات به اسرائیل استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی،  شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با ۲۸ رای موافق، ۶ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع، قطعنامه ممنوعیت فروش و صادرات سلاح به اسرائیل را تصویب کرد.

برای نخستین بار از آغاز جنگ غزه است که شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره وضعیت نوار غزه موضع‌گیری جدی می‌کند.

به دنبال این موضع، جنبش حماس از این تصمیم شورای حقوق بشر سازمان ملل استقبال کرد و از کشورهای جهان و در راس آن، آمریکا خواست  حمایت نظامی و سیاسی از اشغالگران را متوقف کنند.

جنبش حماس شامگاه جمعه پس از تصویب قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای ممنوعیت صادرات تسلیحات به اسرائیل، خواستار رسیدگی به جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه شد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد بامداد جمعه قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن از همه کشورها خواست «فروش، انتقال تسلیحات و مهمات به اسرائیل را متوقف کنند» و تل‌آویو را مسئول «جنایت» علیه فلسطینیان در غزه بدانند.

حماس با انتشار پستی در تلگرام در خصوص قطعنامه سازمان ملل گفت: ما در جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از تصویب قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ممنوعیت صادرات سلاح به رژیم جنایتکار صهیونیستی استقبال می کنیم.

این جنبش قطعنامه سازمان ملل را «گامی مهم در مسیر فشار بر اشغالگران برای توقف جنگ وحشیانه و مخرب خود علیه غیرنظامیان در نوار غزه» دانست.

حماس از جامعه بین المللی و سازمان ملل متحد خواست تا اقدامات عملی اتخاذ کنند و کشورها و شرکت‌هایی را که به سازمان اشغالگر تروریست تسلیحات می رسانند ملزم به اجرای فوری این تصمیم کنند.

این بیانیه از کشورهای جهان به رهبری ایالات متحده می‌خواهد که از حمایت نظامی و سیاسی از اشغالگران و ارتش جنایتکار آن دست بردارند و تصمیم بگیرند که به این مشارکت کامل در جنگ پایان دهند.

کد خبر 1757710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha