روند احداث پروژه زائرسرای خراسان جنوبی در مشهد شتاب می‌گیرد

عباس‌زاده پیشرفت فیزیکی پروژه زائرسرای خراسان جنوبی در مشهد مقدس را ۲۵ درصد اعلام کرد و گفت: روند احداث پروژه زائرسرای خراسان جنوبی در مشهد مقدس شتاب می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده امروز (۱۸ فروردین) در جلسه هیات امنای ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان اظهار کرد: زائرسرا خراسان جنوبی در مشهد مقدس در هشت طبقه با پنج هزار و ۲۰۰ متر مربع زیربنا در حال احداث است.

وی پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۲۵ درصد اعلام کرد و گفت: در این زائرسرا زمینه اسکان ۵۰۰ نفر زائر فراهم می‌شود که کمک بزرگی به استان برای اعزام زائران به مشهد مقدس خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: در سفر رئیس جمهور به استان ۱۰۰ میلیارد ریال برای این پروژه مصوب شد همچنین از محل دیگری منابع مورد نیاز در حال تامین است و در سال جاری عملیات اجرایی پروژه شدت خواهد گرفت.

وی با اشاره به سایت استقرار موکب‌های خراسان جنوبی در شهر کاظمین تصریح کرد: برای مراسم اربعین حسینی زیرساخت‌های مورد نیاز در سایت استان در حال پیگیری است که باید تأمین و تکمیل شود.

عباس‌زاده بیان کرد: تامین زیرساخت‌هایی از جمله آب، فاضلاب و برق از اهمیت زیادی برخوردار است و از آنجایی که روزانه به بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت از زائران در این سایت خدمات ارائه می‌شود باید امسال نواقص و کمبودها برای خدمت بهتر به زائران رفع شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی به ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین در سایت کاظمین اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته حوزه بهداشت و درمان سایت کاظمین به جمعیت هلال احمر استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی واگذار شد که با اعزام ۱۸۰ پزشک، پرستار و امدادگر، خدمات مناسبت و در شان به زائران اربعین ارائه شد.

گفتنی است؛ در این نشست از رئیس ستاد عتبات عالیات خراسان جنوبی توسط استاندار قدردانی شد. همچنین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات از استاندار، قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان و معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی در راستای برگزاری ویژه برنامه "نشان ارادت" با اهدای لوح و قطعه سنگی از حرمین جوادین تقدیر کرد.

کد خبر 1757711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha