چاپ بیش از چهار هزار عنوان کتاب در خراسان رضوی

چهار هزار و ۷۹۰ عنوان کتاب جدید در موضوعات مختلف در سال ۱۴۰۲ در خراسان رضوی به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، فاطمه حسینی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: پارسال درخواست مجوز چاپ کتاب برای پنج هزار و ۳۲۸ اثر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شد که از این تعداد چهار هزار و ۹۴۰ اثر مجوز چاپ گرفتند.

وی افزود: این مجوزها برای همه موضوعات بود؛ اما علوم اجتماعی بیشترین فراوانی موضوعی را داشته است.

وی با اشاره به افزایش مجوزهای صادره برای چاپ آثار مکتوب در سال ۱۴۰۲ افزود: تعداد مجوزهای صادره برای چاپ آثار مکتوب استان در سال ۱۴۰۱ سه هزار و ۶۴۱ مورد بوده است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی درباره صادرات کتاب و محصولات و فرآورده‌های چاپی هم بیان کرد: پارسال ۳۲ میلیون کیلوگرم محصولات و فرآورده‌های چاپی به ارزش ۲۸ هزار میلیارد ریال از این استان صادر شده است.

حسینی افزود: این در حالی است که صادرات محصولات و فرآورده‌های چاپی در خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱، به میزان ۲۵ میلیون کیلوگرم و به ارزش ۱۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بود.

صادرات دو هزار و ۱۰۴ عنوان کتاب از خراسان رضوی

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲، دو هزار و ۱۰۴ عنوان کتاب به تیراژ ۱۳ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۹۸۵ نسخه و با ارزش ۵۹ میلیارد و ۱۴۶ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال از خراسان رضوی صادر شد.

حسینی گفت: پارسال ۴۵ مجوز موسسات فرهنگی، هنری تک منظوره و چند منظوره در این استان صادر شد، در حالی که تعداد مجوزهای ذکر شده در سال ۱۴۰۱، ۳۵ مورد بوده است.

وی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۳۷ مجوز موسسات انتشاراتی در خراسان رضوی صادر شد که در مقایسه با سال قبل آن افزایش ۱۵ درصدی داشته است.

حسینی افزود: در این مدت همچنین به میزان ۷۰ میلیارد ریال در قالب رویدادهای فرهنگی موسسات فرهنگی و هنری با محوریت زیارت، جهاد تبیین، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، خانواده و جمعیت، توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت شده است.

پایان پیام/

کد خبر 1757734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha