باشگاه فوتبال در شهر «جیلانگ» استرالیا تبدیل به مسجد می‌شود

دومین مسجد برای مسلمانان «جیلانگ»، شهر بندری در ایالت «ویکتوریا» استرالیا با تبدیل یک باشگاه فوتبال به یک مکان عبادی، ساخته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « newstralia»، دومین مسجد برای مسلمانان «جیلانگ»، شهر بندری در ایالت «ویکتوریا» استرالیا با تبدیل یک باشگاه فوتبال به یک مکان عبادی، ساخته خواهد شد.

«احمد الذهبی»، رئیس مرکز جامعه اسلامی جیلانگ در این باره گفت: وجود یک مسجد اضافی یک امتیاز بزرگ برای جامعه مسلمانان در جیلانگ خواهد بود.

در همین راستا، طرح‌هایی برای تبدیل یک ساختمان آجری یک طبقه در خیابان «آلمانا» که به عنوان اتاق‌های باشگاه فوتبال «کوریو» استفاده می‌شده است به یک مسجد ۲۵ هزار دلاری در شهر «جیلانگ» ارائه شده است.

اسنادی که به عنوان بخشی از این پیشنهاد ارائه شده اند، قائل بر این هستند که این مکان نیازهای فزاینده جامعه مسلمانان محلی را با فراهم کردن فضای اختصاصی برای عبادت، آموزش و مشارکت جامعه برطرف می‌کند.

جیلانگ در حال حاضر فقط یک مسجد چند فرهنگی دارد که در ارتفاعات «منیفولد» واقع شده است که از سال ۱۹۹۳ فعالیت می کند.

بخش‌هایی از این مسجد در سال ۲۰۱۶ با یک آتش سوزی عمدی از بین رفت و پس از بازسازی بار دیگر در سال ۲۰۱۸ میلادی افتتاح شد.

الذهبی گفت که حضور تعداد زیادی از مسلمانان در منطقه و نیاز آنها به داشتن مکانی برای عبادت منجر به برگزاری نمازهای جماعت پر از ازدحام شده است.

وی تصریح کرد که وجود دومین مسجد برای مسلمانان در این منطقه موجب می‌شود که مردم در فضایی باز و راحت بدون اینکه دچار دردسر ازدحام شوند، نمازهای یومیه خود یا نمازهای عید را اقامه کنند.

«محمد رمضان» که در ۱۲ سال گذشته به عنوان امام جماعت اولین مسجد «جیلانگ» خدمت کرده است در نامه ای به شورای شهر گفت که جامعه اسلامی جیلانگ نقش مهمی در پرورش حس اجتماعی، رشد معنوی و انسجام اجتماعی در میان جوامع مختلف ایفا کرده است.

وی تصریح کرد که موسسه معماری «استایلوبیت» در حال آماده سازی برنامه از طرف مرکز جامعه اسلامی جیلانگ است.

رمضان گفت: جامعه مسلمانان جیلانگ در سال های اخیر به طور پیوسته در حال رشد بوده است.

به گفته او امکانات فعلی موجود برای رفع نیازهای این جامعه محدود بوده و به اندازه کافی پاسخگوی تقاضای فعالیت های مذهبی و فرهنگی مسلمانان نبوده است.

در پیشنهاد ارائه شده آمده است که هدف اولیه مرکز جامعه اسلامی جیلانگ ایجاد فضایی پذیرا و فراگیر است که در آن اعضای جامعه اسلامی بتوانند برای عمل به ایمان خود، شرکت در برنامه های آموزشی و شرکت در فعالیت های مذهبی گرد هم آیند.

همچنین هدف این مرکز با تغییر کاربری این فضا، ایجاد یک منطقه چند منظوره است که می تواند فعالیت های مختلفی از جمله اجتماعات اجتماعی، جلسات، نماز جمعه و رویدادهای کوچک را در خود جای دهد.

مرکز جامعه اسلامی جیلانگ اقدام به جمع آوری کمک مالی برای جمع کردن هزینه به منظور ساخت مسجد جدید کرده است.

کد خبر 1757792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha