طرح‌های شاخص و موثر قرآنی در کردستان حمایت می‌شوند

علی اصغر دریایی گفت: از طرح های قرآنی شاخص و موثر که منجر به حفظ قرآن کریم و یادگیری علوم و معارف قرآنی شود، حمایت همه جانبه می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در نشست هم اندیشی با مدیران موسسات قرآنی و فعالان و حافظان قرآنی کریم شهر سنندج که به مناسبت ماه مبارک رمضان همراه با ضیافت و مراسم افطاری در کتابخانه امام خامنه ای شهر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: از طرح های قرآنی که منجر به حفظ و ترویج علوم و معارف قرآنی کریم در میان جوانان و نوجوانان شود حمایت همه جانبه خواهد شد.

وی افزود: ما در سال گذشته 21 برنامه شاخص و مختص به فعالیت ها و رویدادهای قرآنی در سطح استان برگزار کردیم که بعضی از این برنامه ها و رویدادها با گستره کشوری و استانی از جمله مسابقات ملی قرآن کریم مدها متان که با حضور 280 نفر از قاریان و حافظان برجسته کشور و همچنین هفته قرآن کریم همراه با نمایشگاه قرآنی در خانه کورد سنندج برگزار کردیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اضافه کرد: به حقیقت دولت و حکومت ما، حکومت قرآنی است بدون شک یکی از مهمترین راهبردهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان برگزاری و حمایت از برنامه ها و طرح های قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه مهجوریت قرآن کریم که توسط ما قرآنی های صورت می گیرد، اذعان داشت: امور قرآنی و فرهنگی اگر با مشارکت مردم و با حضور آنها انجام شود بدون شک ماندگار خواهد شد، اگر وظیفه ماست که هست از همه طرح های قرآنی شاخص و موثر حمایت و پشتیبانی کنیم معتقدیم مردم بایستی مجری و برگزارکننده فعالیت های قرآنی باشند تا موثر واقع شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن اذعان به اینکه خودش از فعالان عرصه قرآنی است و دردها را خوب می شناسد، خاطرنشان کرد: خارجی های از علوم و معارف قرآنی برای پیشرفت خود نهایت استفاده را می کنند اما متاسفانه ما قرآن در مهجوریت قرار دادیم و همین مسئله در جامعه موجبات بروز آسیب های اجتماعی و فرهنگی را درمیان جوانان و نوجوانان را فراهم کرده است.

وی بازگشت به قرآن کریم را یک ضرورت عاجل دانسته و عنوان کرد: گوته یکی از شاعران و ادیبان آلمانی راز موفقیت خویش را در بازگشت به مفاهیم قرآنی که قبل از آن از این کتاب آسمانی رویگردان بود دانستند، پروفسور حسابی معقتقد بود در آزمایشگاه های کشورهای خارجی از علوم و معاف قرآنی ما نهایت استفاده را می کنند.

دریایی با اشاره به قدردانی از مفاخر عرصه قرآن کریم استان بیان داشت: در سال گذشته از 92 نفر فعال قرآنی، فرهنگی، رسانه ای و هنری در منازل آنها سرکشی و قدردانی بعمل آمد بدون شک در سال جدید نیز همین رویه را ادامه خواهیم داد و با مفاخر و حافظان قرآن کریم دیدار و حرف های آنها را از نزدیک خواهیم شنید، امروز نیز از حاج ملا نجم الدین هاشمی پیشکسوت، حافظ قرآن کریم و اذان گویی برجسته به همین مناسبت تجلیل کردیم.

وی تصریح کرد: ما از طرح های قرآنی موثر استقبال می کنیم و از موسسات قرآنی نیز تقاضا داریم طرح های خویش را در سامانه «حمد» که مختص فعالیت های قرآنی و بیمه فعالان قرآنی است نیز استفاده نمایند.

وی در پایان اظهار داشت: تاکنون 483 نفر از فعالان قرآنی استان در صندوق اعتبار هنر کشور عضو و مشمول بیمه تامین اجتماعی شده اند.

کد خبر 1757842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha