پیوند قرآن و عترت در تجلیل از دانش آموزان برگزیده قرآنی تیران

آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی تیران و کرون به میزبانی آستان امامزاده احمد(ع)، پیوند ناگسستنی این دو بال پرواز را به تصویر کشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیین تجلیل از نفرات اول مرحله شهرستانی مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی تیران و کرون به میزبانی آستان مقدس امامزاده احمد(ع) برگزار و در این مراسم قرائت مجلسی قرآن کریم و مدیحه سرایی دانش آموزی صورت گرفت.

محفل انس با قرآن و اجرای مسابقه فرهنگی از بخش های این گردهمایی بود که با حضور ۱۴۰ دانش آموز رتبه های برتر مسابقات قرآن و عترت برگزار شد.

میزبانی این آیین در آستان مقدس امامزاده احمد(ع) که تجلی عشق با اهل البیت(ع) است و موضوع قرآنی جلسه پیوند مشترک دو بال پرواز شیعه را به تصویر کشید.

قرآن و عترت دو بال پیشرفت و سعادت انسان که در توصیه پیامبر خوبی ها به آن سفارش شده، امروز نیز باید مورد توجه قرار گیرد و نسل های جدید با آن آشنا شوند.

پیوند قرآن و عترت در تجلیل از دانش آموزان برگزیده قرآنی تیران

تلاوت مجلسی و مدیحه سرایی

دو دانش آموز برگزیده مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی که موفق به کسب رتبه برتر در گذشته شده بودند در این مراسم برنامه اجرا کردند.

الگوسازی یکی از جلوه های ممتاز این برنامه بود که به دانش آموزان امید موفقیت داد که با تلاش امکان پیشرفت فراهم و این خواسته دور از انتظار نخواهد بود.

پیوند قرآن و عترت در تجلیل از دانش آموزان برگزیده قرآنی تیران

توجه نوجوانان به قرآن و معنویت

امام جمعه تیران و کرون که در این جلسه به اهمیت انس با قرآن و اهل البیت(ع) اشاره داشت، در خصوص توجه نوجوانان به قرآن و معنویت اشاره کرد و سیاه نمایی دشمن برای القای تاریکی در جامعه را راهبرد آنان برای بی توجهی به قرآن دانست.

حجت الاسلام حسین رشیدیان افزود: اگر جوان و نوجوان با قرآن انس پیدا کند آنگاه از وسوسه شیطان در امان بوده و دچار آسیب نمی شود و در دشمن شناسی توانمند و با بصیرت خواهد شد.

وی ادامه داد: خانواده ها و معلمان و مربیان تربیتی دانش آموزان را به بهره گیری از فرامین قرآن و معصومین تشویق کنند و استعدادهای این عرصه را شناسایی و رشد بدهند.

پیوند قرآن و عترت در تجلیل از دانش آموزان برگزیده قرآنی تیران

مشارکت پنج هزار دانش آموز در مسابقات قرآن و عترت تیران و کرون

مدیر اداره آموزش و پرورش تیران و کرون گفت: در سال تحصیلی فعلی پنج هزار دانش آموز در مسابقات قرآن و عترت شرکت کنند.

حسین صائبی حفظ، قرائت، تفسیر، گفتمان مهدویت، اذان، انشا نماز، مفاهیم نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و احکام را جز ۱۲ رشته مسابقات اعلام کرد و افزود: برگزیدگان مرحله شهرستانی این مسابقات به منطقه غرب استان اصفهان معرفی شدند.

وی ادامه داد: ۱۴۰ نفر از دانش آموزان تیران و کرون در مرحله شهرستان موفق به کسب رتبه اول شدند که در این مراسم از آنان تجلیل خواهد شد.

پیوند قرآن و عترت در تجلیل از دانش آموزان برگزیده قرآنی تیران

مسابقه ۲۸۸ هزار دانش آموز در مسابقات قرآن کریم استان اصفهان

رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان که مهمان این برنامه بود، گفت: امسال ۲۸۸ هزار نفر از دانش آموزان استان اصفهان در مسابقات قرآنی شرکت کرده اند که ۵۱ هزار نفر آنان به عنوان برترین شهرستانی شناخته و سه هزار نفر از برترین ها به رقابت بین منطقه ای راه یافتند.

بهنام محمدیان افزود: هزار نفر برترین های بین منطقه ای به مرحله استانی راه یافته اند که بزودی رقابت آنان برای معرفی به مرحله ملی آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: مشارکت خوبی در بین دانش آموزان برای فعالیت های قرآنی وجود دارد و مسابقات فرصتی برای شناسایی و رشد استعدادهای این حوزه محسوب می شود.

کد خبر 1757938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha