استقرار ۱۸۰۰ پایگاه جمع آوری زکات فطره در استان زنجان

صالحی از افزایش ۱۵ درصدی مشارکت‌های مردمی در طرح‌های کمیته امداد استان زنجان خبر داد و گفت: همزمان با عید سعید فطر ۱۸۰۰ پایگاه جمع آوری زکات فطره در مساجد، معابر و مصلاهای نماز مستقر می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، روح اله صالحی، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته اداره کل کمیته امداد استان زنجان جزو ۳ استان برتر کشور از لحاظ اطلاع رسانی و رسانه بود.

صالحی با یادآوری اینکه ۶ طرح ویژه برای ماه رمضان از سوی کمیته امداد استان برنامه ریزی شد که به اهداف تعیین شده دست یافتیم، خاطرنشان کرد: ۱۵درصد افزایش مشارکت‌های مردمی را در برنامه های کمیته امداد استان شاهد بودیم.

وی یادآور شد: کمیته امداد استان ۴۹۰۰فرزند یتیم را تحت پوشش دارد و امسال ۲۹۲۳حامی جدید ثبت نام کردند، در عید فطر پایگاه ثبت نام از حامیان را خواهیم داشت.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه در زمینه کمک به زندانیان نیازمند ۸۵۰ میلیون تومان جمع آوری و به حساب ستاد دیه واریز شده است، تصریح کرد: ۱۸۰۰ پایگاه برای عید فطر و روزهای بعد عید فطر در معابر ذکات فطریه وسایر وجوهات شرعی را دریافت می کنند.

وی تاکید کرد: به دستگاههای پز نانوایی ها در سطح استان گزینه پرداخت زکات اضافه شده است و در زمینه دریافت زکات فطریه و زکات واجب و مستحب فعالیت خواهند داشت. 

صالحی اضافه کرد: اولویت زکات فطریه معیشت مردم است برنامه ریزی زکات فطریه و سایر زکات های شرعی بین نیازمندان همون محل توزیع خواهد شد.

وی در خصوص عملکرد سال گذشته این نهاد گفت: در حوزه اشتغال در جذب منابع و تحقق برنامه های سال اشتغال موفقیت های خوبی رخ داد. ۲۲۰۰ نفر خودکفا شدند و از چرخه کمیته امداد خارج شدند.

کد خبر 1757996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha