استقلال و خودکفایی؛ رهاورد دانش هسته‌ای

اسماعیلی با بیان اینکه انحصار فناوری هسته ای در اختیار چند کشور دنیاست، گفت: به کارگیری فناوری هسته ای قدم بزرگی است برای استقلال و خودکفایی کشور در عرصه های صنعتی، پزشکی و کشاورزی است.

مهدی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان با اشاره به بیت معروفِ«برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی؛ که در نظام طبیعت ضعیف پامال است» گفت: انرژی هسته ای و فناوری های هسته ای در حوزه های مختلف باعث اقتدار و قدرتمندی یک جامعه و کشور می شود.

نایب رئیس اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: ایران از انرژی هسته ای در ابعاد مختلف استفاده لازم را می بریم و اهمیت آن به طوری است که دنیا از دستیابی ما به این فناوری دچار رعب و وحشت شده است.

وی با بیان اینکه صرفا بعد نظامی فناوری هسته ای مطرح نیست هرچند دنیا روی این موضوع حساب ویژه ای باز می کند، خاطرنشان کرد: دستاوردهای فناوری هسته ای در عرصه های مختلف پزشکی، کشاورزی، انرژی اثرگذاری گسترده ای دارد. 

نماینده مردم میانه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت فناوری هسته ای در عصر حاضر افزود: فناوری هسته ای در انحصار تعداد محدودی از کشورهای دنیا قرار دارد بنابراین علم فراگیری نیست و ایران جزو کشورهای بسیار قدرتمند در زمینه فناوری هسته ای است که خوشبختانه برخی از کشورها که به نوعی به فناوری هسته ای دسترسی دارند، به چرخه کامل فناوری دست نیافته اند.

اسماعیلی با اشاره به دستاوردهای ارزشمند دانشمندان هسته ای کشور، تصریح کرد: استکبار جهانی از این هراس دارد که ایران به تمامی چرخه های فناوری بین المللی دسترسی پیدا کرده و هر روز هم موسسات دانش بنیان و نخبگان کشورمان، ابعاد تازه ای از این توانمندی ها را به رخ جهانیان می کشند.

نماینده مجلس تاکید کرد: صنعت هسته ای در ابعاد مختلف نظیر پزشکی، صنعت و کشاورزی اثرگذاری گسترده ای دارد و زماینکه ما بتوانیم از این فناوری بهره بگیریم دیگر نیازی به وابستگی به کشورهای غربی نداریم.

اسماعیلی گفت: به کارگیری فناوری هسته ای در حوزه های مختلف دانش می تواند به عدم وابستگی به کشورهای غربی در این حوزه و عدم خروج ارز از کشور کمک کند. 

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به کارگیری فناوری هسته ای قدم بزرگی است برای استقلال و خودکفایی کشور در عرصه های صنعتی، پزشکی و کشاورزی است.

وی اظهارامیدواری کرد که هر روز شاهد خبرهای خوشی در حوزه فناوری هسته ای و دانش هسته ای باشیم و هر سال در روز فناوری هسته ای شاهد خبرهای خوشایندی در حوزه پیشرفت دانش هسته ای در سطح ملی و بین المللی باشیم.

کد خبر 1758023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha