جلب مشارکت مسجدی‌ها در اربعین ۱۴۰۳/ پیش‌بینی زیارتی متفاوت

میراحمدی با بیان اینکه پیش بینی می کنیم امسال پنج میلیون زائر از مراسم اربعین استقبال کنند، گفت: برای استفاده از ظرفیت مساجد در مسیر راهپیمایی اربعین در ستادهای استانی برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سیدمجید میراحمدی، رییس ستاد مرکزی اربعین در حاشیه جلسه ستاد اربعین وزارت کشور که امروز (دوشنبه، ۲۰ فروردین ماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: اربعین ۱۴۰۳ شرایط خاصی را پیش رو دارد و با توجه به ظلم و جنایاتی که علیه ملت قهرمان و مظلوم غزه به دست رژیم کودک کش صهیونیست در جریان است، اربعین ۱۴۰۳ متفاوت از سال های قبل خواهد بود. همان گونه که مسئولان فلسطین اعلام کردند مقاومت شجاعانه این ملت در زیر شدیدترین بمباران ها درسی است که از ملت عاشورا و کربلا گرفته اند.

وی با بیان اینکه در حال آماده شدن برای برگزاری یک اربعین به یاد ماندنی هستیم، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی اربعین ۱۴۰۳ از امروز آغاز شده است تا با شناسایی نقدها و آسیب های گذشته این موارد را برطرف کنیم و زمان ثبت نام از زائران را با توجه به استقبال بی نظیر مردم از زیارت اربعین از ماه ذی الحجه آغاز کنیم تا امکان بیشتری برای برنامه ریزی داشته باشیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با توجه به اهمیت پروژه های زیرساخت رفت و آمد برای زائران در مسیر جاده ها یادآور شد: اولویت بندی پروژه های زیرساختی برای رفت و آمد زائران در مسیر جاده ها و پایانه های مرزی و همچنین سرویس های خدماتی در حال انجام است تا زائران با سهولت بیشتر در مسیر راهپیمایی حرکت کنند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می کنیم امسال پنج میلیون زائر به زیارت اربعین مشرف می شوند، خاطرنشان کرد: در این امر به تامین پارکینگ های شخصی توجه داشتیم تا در امر حمل و نقل مانند سال های قبل مشکلی وجود نداشته باشد البته کمبودهایی داریم که با مذاکرات با مقامات عراقی پیش بینی شده است تا بیش از هزار دستگاه اتوبوس با شرایط استاندارد در امر حمل و نقل و جا به جایی مسافران خدمات خود را ارایه دهند که هنوز این موضوع در حال مذاکره است و باید به نتیجه نهایی برسد.

وی تأکید کرد: پیش بینی شده است امسال ورود خودروهای شخصی ایران به خاک عراق نیز فراهم شود که این امر از موضوعات گفتگو میان دو کشور است. همچنین، برنامه ریزی شده تا زائران به وسیله ریل‌باس از پایانه مسافربری مهران به پایانه مرزی منتقل شوند که این قانون نیز هنوز نهایی نشده است.

جلب مشارکت مسجدی‌ها در اربعین ۱۴۰۳/ پیش‌بینی زیارتی متفاوت

میراحمدی در مورد بیمه زائران گفت: مبلغ بیمه زائران بسیار ناچیز است و پیش بینی شده است که با افزایش کمی به مبلغ بیمه زائران خدمات بهتری برای زائران در صورت وقوع حادثه ارایه شود.

وی یادآور شد: مبلغ اختصاص یافته به بیمه زائران بسیار ناچیز است و اگر این مبلغ پرداخت نشود در صورت هرگونه حادثه زائران متحمل هزینه های سنگین درمان می شوند که با پیش بینی های صورت گرفته بنا داریم تا مبلغ بیمه زائران کمی افزایش یابد تا زائران از خدمات بهتر درمانی استفاده کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار شبستان در مورد استفاده از ظرفیت مساجد در مراسم راهپیمایی اربعین گفت: مساجدی که در مسیر زائران هستند جزو برنامه ریزی های استان های زائرپذیر محسوب می شوند تا این مساجد را برای پذیرایی و اسکان و استراحت زائران آماده کنند. در برخی مسیرها کمبودهایی در این زمینه برای انجام فرایض دینی زائران وجود دارد که قرار شد استانداران به کمک سازمان شهرداری آن را بررسی کند و در جاهایی که نیاز وجود دارد، این نمازخانه ها به سرعت احداث شود.

وی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ و استفاده از مشارکت مردمی در راهپیمایی اربعین، گفت: مقرر شده برای این منظور کمیته های ستادهای مرکزی اربعین و ستادهای استانی بررسی کنند تا هر آنچه از اقدامات و تکالیف بر عهده این ستادها قرار دارد و مجموعه های مردمی می توانند آن وظایف را بپذیرند و انجام دهند با اطمینان از انجام تکالیف محوله این وظایف را به مجموعه های مردمی واگذار کنند تا مشارکت مردم در انجام عملیات عظیم مردمی اربعین را بیشتر کنیم.

کد خبر 1758068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha