حماسه آفرینی میان ارتش و سپاه مرهون رشادت‌های شهید صیاد شیرازی است

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب نزاجا گفت: حماسه آفرینی و وحدت میان ارتش و سپاه مرهون رشادت ها و از جان‌ گذشتگی های شهید صیاد شیرازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی،  امیر سرتیپ‌ دوم ستاد سیروس امان اللهی، فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب نزاجا،  در مراسمی که به مناسبت فرا رسیدن بیست و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد شهید علی صیاد شیرازی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مناطق سعدی، رودکی و پرواز که در مسجد حر شهرستان ارومیه برگزار شد، گفت: شهید علی صیاد شیرازی به سبب برخورداری از ذکاوت و هوش بالا در امور نظامی، همیشه جزو افسران ممتاز و تاثیر گذار در میادین نبرد بود و در دوران رژیم طاغوت نیز سازماندهی مخفی نیروهای مکتبی ارتش و فعالیت­‌های انقلابی موثر در نهضت امام خمینی(ره) را در ‌کارنامه خود داشت.

این مسئول گفت: فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب نزاجا گفت: حماسه آفرینی و وحدت میان ارتش و سپاه مرهون رشادت ها و از جان‌ گذشتگی های شهید صیاد شیرازی است.

وی ادامه داد: شهید صیاد شیرازی در اوایل سال ۵۸ به  مقابله با  گروهک های تجزیه طلب برخواست و قرارگاه مشترک ارتش و سپاه، که از آن به عنوان قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) یاد می شود را تاسیس نمود، اما بعدها وجود اختلافات بین این شهید بزرگوار و بنی صدر منجر به عزل وی از مناصب گردید.

وی با اشاره به کسب پیروزی در عملیات های دوران دفاع مقدس افزود: سپهبد شهید صیاد شیرازی در بدو دفاع مقدس با ایجاد وحدت و همدلی میان نیروهای مسلح موجب حماسه سازی و افتخار آفرینی پیروزمندانه رزمندگان اسلام در عملیات های مرصاد، طریق القدس، فتح المبین، بیت المقدس و بسیاری دیگر از عملیات ها گردید و سرانجام در ۲۱ فروردین سال ۷۸ به دست منافقین کور دل به شهادت رسید.

وی در پایان با اشاره به رشادت ها و مجاهدت های بی مانند شهدا خاطر نشان کرد: رسالت امروز ما ادامه دادن راه شهدا است، چرا که امنیت‌ و آرامش امروز کشور، مرهون خون پاک شهداست، شهدایی که با اخلاص و جان فشانی های خود، آسایش امروز کشور را رقم زدند و در دفاع از این مرز و بوم مخلصانه از جان گذشتند.  

کد خبر 1758069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha