انقلاب اسلامی تحولی عمیق در ابعاد مختلف جامعه به وجود آورد

آیت الله دری نجف آبادی ضمن تبریک هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران تحولی عمیق در ابعاد مختلف جامعه به وجود آورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی، انروز(۲۰ فروردین) در دیدار با مدیران نهادهای فرهنگی و هنرمندان که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: این هفته فرصت مناسبی برای تبیین دستاوردهای انقلاب در عرصه های مختلف هنری و اسلامی است.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، زبان هنر را بهترین زبان برای گسترش پیام  انقلاب، امام راحل، شهدا دانست و اظهار داشت: هنرمندان باید تلاش کنند و زمینه را برای توسعه هنر انقلابی و متعهد در جامعه فراهم کنند.


 
این مقام ارشد استان در ادامه به هویت و پیشینه تاریخی و تمدن چندین هزار ساله ایران اشاره کرد و گفت: مردمان ایران از دیرباز دارای تمدن و فرهنگی ارزشمند بوده اند و این را می توان از آثار تاریخی، هنری و معماری های بجا مانده از گذشته مشاهده کرد.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌ها و استعدادهای ارزشمند این کشور در هیچ کجای دنیا وجود ندارد، خاطر نشان کرد: هنرمندان باید از ظرفیت‌های ارزشمند موجود در کشور در راستای تولید آثار فاخر، ارزشمند و ماندگار استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با اشاره به اینکه ایرانیان اولین کسانی بودند که اسلام را پذیرفتند، اظهار داشت: ورود اسلام به ایران یکی از مهم‌ترین و درخشانترین ظرفیت های به وجود آمده است و بزرگان بسیار و تاریخ کهنی داریم که باید هنرمندانه به آن پرداخته و به جامعه معرفی شوند.


وی با اشاره به اینکه وجود اهل بیت (ع) و عشق و ارادت ملت ایران به این بزرگان سبب شده که ملت ایران در برابر تمام توطئه‌ها ایستادگی کند، گفت: زبان هنر بهترین ابزار برای تبلیغ و تبیین فرهنگ اهل بیت(ع) است.


این مقام ارشد استان با اشاره به اینکه هنر انقلاب اسلامی از ابتدای انقلاب شکل گرفت، ادامه داد: 
 انقلاب اسلامی ایران سرچشمه خلق آثار بزرگ هنری با محوریت دینی و متعهد شد.

امام جمعه اراک در ادامه به محدود بودن منابع و اهمیت صرفه جویی اشاره کرد و گفت: هنرمندان باید با تولید آثار فاخر، در جهت صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف تلاش کنند.

کد خبر 1758098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha