مزایده در آزادی به وقت افطار

سبقت دهه نودی ها در کار خیر چاشنی بیادماندنی حس رهایی در وقت افطار است؛ رهایی جان های خسته ای که مدت ها در حبس بوده و حالا از برکت گلریزان رمضان می خواهد بار دیگر آزادی را تجربه کند اما اینبار متفاوت و با قدردانی از این نعمت و پاسداشت حرمت آن!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ گره گشایی از امور دیگران که در آیات و روایات مورد تأکید قرار گرفته و  سیره ائمه معصومین علیهم السلام نیز مؤید آن است؛ مصادیق فراوانی دارد.

از طرفی در متون معارفی بر امور حسنه ای چون صدقه، انفاق، قرض الحسنه و... تأکید و از ثروت اندوزی نهی شده است.

مسئله نجات انسان ها از مرگ نیز بر اساس آیه ۵ سوره مبارکه مائده از چنان فضیلت و جایگاهی برخوردار است که نجات یک نفر، به مثابه نجات کل انسان ها عنوان شده است.


مزایده در آزادی به وقت افطار

آیت الله احمد شیخ بهایی، منتخب مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دستگیری از همنوع و کمک به نجات زندانیان جرائم غیرعمد جزو کارهای خیر محسوب می شود؛ گلریزان را سنت حسنه خوبی دانست که افراد هرچه بتوانند در این امر خیر از هم سبقت بگیرند و ثروت خود را که در حقیقت امانت الهی است، در این مسیر هزینه کنند، ثواب دارد.

پایه گذاری ستاد دیه از سال ۱۳۶۹ به همت شهید والامقام لاجوردی و سنت حسنه گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم مالی در واقع نظرداشتی به هر سه موضوع مورد اشاره است.

ستاد دیه استان کرمان نیز که فعالیت خود را از دهه هشتاد آغاز کرده است؛ فعالیت های قابل توجه زیادی انجام داده و امسال نیز جشن های گلریزان را به منظور آزادی ۲۳۱ زندانی مشمول، از ۱۵ فروردین ماه آغاز و امروز ۲۱ فروردین ماه به اتمام می رسد.

جذب کمک های مالی برای آزادی این زندانیان اما از ۱۵ بهمن ماه آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد و آنطور که سیدحجت الله موسوی قوام می گوید: خیرین و نهادها و مجموعه های مختلف تاکنون بیش از هفت میلیارد تومان برای آزادی این زندانیان تعهد کردند.

مزایده در آزادی به وقت افطار

در میان جشن های گلریزان امسال، در جشن مرکز استان به وقت افطاری بیست و هفتم ماه مبارک رمضان، اتفاق متفاوتی رقم خورد.

پسر بچه ای که با شکستن قلک خود، ۲۰۰ هزار تومان برای آزادی زندانیان به این جشن آورده بود اما در میان اعداد و ارقام میلیونی که از طرف خیرین اعلام می شد، خجالت می کشید مبلغ ناچیز خود را تقدیم کند.

پدر روشندل این پسرک اما او را تشویق کرد تا همین مبلغی که همه دارایی این بزرگمرد کوچک است را اهدا کند.

در همین اثنا اما مجری برنامه دست به ابتکاری فوق العاده زد؛ محمد اسماعیلی پور گفت: همین الان جرقه ای در ذهنم ایجاد شد؛ می خواهم این ۲۰۰ هزار تومان را که یقین دارم پول بابرکتی است، به مزایده بگذارم!

مزایده در آزادی به وقت افطار

برای لحظاتی سکوت بر جلسه حاکم شد؛ خیلی ها مبهوت شده بودند، فکر خلاقانه ای بود که در این بزنگاه حساس بازخوردهای مثبت فراوانی گرفت تا آنجا که ۲۰۰ هزار تومان پسرک ۷۰ میلیون تومان به مزایده رفت.

شب، شب سبقت گرفتن در کار خیر بود؛ هر کسی سعی می کرد مبلغ بالاتری اعلام کند؛ در همین حین دختر بچه ای از جای برخاست و سرجمع پول های توجیبی اش را که ۶۰۰ هزار تومان و شامل اسکناس های ۵۰ و یکصدهزار تومانی بود تقدیم کرد؛ مجری گفت این هم از آن پول های بابرکتی است که باید آن را به مزایده گذاشت.


اسکناس هایی که تا چند دقیقه پیش یک پول ساده توجیبی بود حالا اما به چشم دیگری دیده می شود؛ برکتِ کیف پول کسی که یکی از این اسکناس ها را داشته باشد و خیلی زود این اسکناس ها در مزایده به ۹۰ میلیون تومان رسید!

شب گلریزان، شب عجیبی شد؛ از برکتِ جاری در پولی که همه دارایی این بچه های پاک و معصوم و بی آلایش بود تا روی دیگر ماجرا که ثابت کرد نسل دهه نودی متوقف در بچگانه های خود نیست که افق های بلندتری را هم تصور می کند و می خواهد خود را گام به گام با امور مهم جامعه پیش ببرد و سهمی از نقش آفرینی در برهه های حساس داشته باشد.

گزارش از: طاهره بادامچی

کد خبر 1758231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha