رمون میزبان دائمی جشنواره آواها و نواهای جنوب کرمان می شود

حجت الاسلام سید احمد حسینی گفت: با توجه به استقبال کم نظیر مردم از جشنواره آواها و نواهای مناطق سردسیری تصمیم داریم از سال آینده جشنواره آواها و نواهای جنوب کرمان را به میزبانی رمون برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۲۳ فروردین ماه) جشنواره آواها و نواهای مناطق سردسیری در رمون برگزار شد.

حجت الاسلام سید احمد حسینی در این، جشنواره گفت: با توجه به ظرفیت های فرهنگی و هنری که در جنوب کرمان وجود دارد، سیاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان معرفی این ظرفیت هاست که در گام اول آنها را شناسایی کرده و سپس از طریق جشنواره ها به معرفی این ظرفیت ها بپردازد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: پس از شناسایی ظرفیت های فرهنگی هنری رمون تصمیم بر این شد تا جشنواره آواها و نواهای مناطق سردسیری جنوب کرمان را در این منطقه برگزار کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به استقبال کم نظیر مردم از این جشنواره تصمیم داریم از سال آینده جشنواره آواها و نواهای جنوب کرمان را به میزبانی رمون برگزار کنیم.

حجت الاسلام حسینی ابراز کرد: سیاست وزارت ارشاد و به تبعه آن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اجرای عدالت فرهنگی است و در این راستا سعی کردیم با تمرکز زدایی برنامه ها از مرکز، برنامه های فرهنگی هنری را در سطح روستاهای کمتر توسعه یافته برگزار کنیم تا بتوانیم به معرفی ظرفیت های فرهنگی هنری آنها بپردازیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: در نظر داریم براساس فرهنگ، سنت و آداب و رسوم مناطق مختلف جنوب کرمان، یک رویداد فرهنگی هنری تعریف کنیم.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از اهداف برگزاری جشنواره آواها و نواهای مناطق سردسیری در رمون این است تا در کنار معرفی ظرفیت های فرهنگی و هنری زمینه ای فراهم شود تا این منطقه به عنوان منطقه گردشگری به کشور معرفی شود.

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: همچنین با دعوت از دستگاه هایی که رسالت اجتماعی دارند در این جشنواره، بتوانیم زمینه رونق منطقه را فراهم کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: از آنجایی که خرده فرهنگ های منطقه رمون و سایر مناطق جنوب کرمان به فراموشی سپرده شده بنابراین برگزاری چنین جشنواره هایی فرصتی برای احیای این خرده فرهنگ هاست تا از این طریق خرده فرهنگ ها را به نسل های نوجوان و جوان معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر برون سپاری و واگذاری برنامه ها به مردم است، عنوان کرد: این اداره کل با برون سپاری برنامه ها، تنها بر اجرای برنامه های فرهنگی هنری نقش هدایت، حمایت و نظارت را دارد.

حجت الاسلام حسینی از تشکیل قرارگاه شهید آوینی خبر داد و گفت: قرارگاه شهید آوینی قرارگاهی مردمی است که رسالت آن تربیت هنرمند متعهد انقلابی است و ما در این قرارگاه با تربیت نیروهای جوان به دنبال تولیدات فاخر هنری هستیم.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های بالای هنری فرهنگی جنوب کرمان امیدواریم هنرمندان به جایگاه واقعی خود در سطح ملی و بین المللی برسند.

کد خبر 1758471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha