دوهزار خانوار عشایری از راه ارتباطی مناسب بهره مند شدند

سرپرست اداره امور عشایری شهرستان شیروان گفت: دوهزار خانوار عشایری این شهرستان سال گذشته، از راه ارتباطی مناسب بهره مند شدند.

قاسم رضایی، سرپرست اداره امور عشایری شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: ۱۸۰ کیلومتر از راه های عشایری این شهرستان خراسان شمالی سال گذشته تیغ زنی و مرمت شد که خانوارهای این منطقه از راه مناسب بهره مند شدند.

وی عنوان کرد: عملیات مرمت و تیغ زنی راه های ارتباطی در بخش های قوشخانه، سرحد و جیرستان انجام شد.

رضایی خاطرنشان کرد: ۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات اداره کل عشایری خراسان شمالی برای مرمت و تیغ زنی راه های عشایری این شهرستان هزینه شد.

سرپرست اداره امور عشایری شهرستان شیروان بیان کرد: با توجه به اینکه در سال های اخیر واگذاری اراضی در مسیر ایل راه ها زیاد شده، و تصرف آن توسط روستاییان در مسیر کوچ باعث شده ایل راه ها دچار مشکل شوند نیاز است برای مرمت و بهسازی آن اعتبارات بیشتری صورت گیرد.

رضایی تصریح کرد: هر گونه واگذاری در مسیر ایل راه و تخریب ممنوع است و برای هر طرحی اگر پیشنهادی داده می شود از ادارات کل و شهرستان استعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه حدود ۴۸۰ کیلومتر راه عشایری در این شهرستان وجود دارد اضافه کرد: مجموع ایل راه های این شهرستان که محل عبور گله های دام عشایر شهرستان های قوچان، فاروج و شیروان به کوه شاه جهان است، هزار و ۱۰۰ کیلومتر در سه مسیر شمالی، جنوبی و میانی را شامل می شود.

عشایر شهرستان شیروان شامل ۱۵ هزار نفر جمعیت با دو هزار و ۸۰۰ خانوار در قالب ۹ طایفه، ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

کد خبر 1758481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha