شأن ملت ایران یک زندگی اقتصادی کریمانه است

حجت‌الاسلام علیمرادی با اشاره به وجه تمایز شعار امسال؛ مشارکت مردم را راهبردی راهگشا دانست و گفت: شأن این ملت زندگی اقتصادی کریمانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام امان‌الله علیمرادی، در خطبه‌ اول نمازجمعه (۲۴ فروردین) با تاکید بر اینکه انسان باید همه توانایی‌های ظاهری و باطنی خود را در راه رضایت خداوند به کار بگیرد؛ افزود: وقتی چنین شد، او به مقام تقوا رسیده است.

خطیب موقت جمعه کرمان با بیان اینکه انسان باید با تقوا هم روح خود را بیاراید و هم مایه آراستگی جامعه باشد؛ آراستن جامعه را با واجب مسلم امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: نباید هنجارشکنی دینی در جامعه نمودار باشد.

وی تظاهر به روزه‌خواری، بدحجابی و بی‌حجابی را جلوه بی‌تقوایی دانست و با تاکید بر اینکه حجاب دستور دین و حکم قانون است و نباید بی‌تفاوتی نسبت به آن وجود داشته باشد، اظهار کرد: دستگاه‌های حاکمیتی و فرهنگی و دستگاه‌های میدانی مثل نیروی انتظامی به وظیفه خود عمل کنند.

حجت‌الاسلام علیمرادی با اشاره به اینکه همه باید در برابر این مهم مسئول باشیم؛ هشدار رهبری در خصوص نقشه دشمنان مبنی بر عادی سازی و باز گرداندن ظاهر جامعه به گذشته و ارتجاع را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: اگر ظاهر جامعه ظاهری طاغوتی باشد، کم کم این ظاهر به باطن آن هم سرایت می کند لذا همه باید حساسیت به خرج بدهند.

وی در خطبه دوم نمازجمعه وجه تمایز شعار امسال را در مشارکت مردم دانست و آن را گره‌گشا خواند و با تاکید بر برنامه‌ریزی و همفکری همه بخش‌ها برای تحقق این راهبرد راهگشا و منتج شدن آن به حل مشکلات مهم اقتصادی از جمله تورم، کاهش ارزش پول ملی، گرانی و...افزود: انتظار از ملت ایران و کارگزاران حکومت این است کمر فقر را بشکنند و نگذارند فقر کمر برخی از مردم را بشکند.
خطیب موقت جمعه کرمان خاطرنشان کرد: فرهنگ دینی ما فقرستیزی و فقرکُشی و غنی‌سازی و توانمندسازی است و زندگی اقتصادی کریمانه در شان مردم است زیرا با وجود منابع انسانی و طبیعی موجود امکان آن هست که به دین و دنیای خود برسند.

وی این مشارکت را مصداق بارز تقوا و تعاون در تقوا دانست و گفت: چه تقوایی برتر از استقلال و استحکام و استقامت اقتصادی ملت ایران با وجود دشمنان قسم خورده‌ای که دنبال ضربه زدن به ملت هستند؟!

حجت‌الاسلام علیمرادی سپس حماسه حضور مردم در روز قدس را باشکوه، دشمن ستیز و متخاصم اسرائیل و حامیان رژیم صهیونیستی دانست و افزود: بعضی از دول اسلامی که هنوز با این رژیم قطع رابطه نکردند از رسوایی نزد ملت ها بترسند.

وی خطای آشکار رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق را به مثابه حمله به خاک جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: چشم به راه تنبیه سخت باشند و تا رسیدن زمان این تنبیه سخت خداوند جان آنان را بگیرد.

کد خبر 1758507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha