جان باختن ۵ نفر و تخریب ۲۰ منزل بر اثر سیلاب در خراسان جنوبی

آخوندی گفت: بیشترین میزان خسارات ناشی از سیل را در شهرستان‌های سربیشه، درمیان و زیرکوه گزارش شده که منجر به فوت ۵ عضو یک خانواده، تخریب ۲۰ منزل و سایر بوده است.

محمد علی آخوندی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزارش شبستان با اشاره به بارش های رگباری ۲۴ ساعت گذشته در خراسان جنوبی گفت: بیشترین میزان بارندگی در روستای خلف درمیان یعنی ۳۶ میلی متر گزارش شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بارش های بهاری به صورت مقطعی و در یک مدت کوتاه اما شدید و رگباری است، افزود: این بارش ها سیلاب را به دنبال دارد و مردم باید به هشدارهای هواشناسی توجه لازم را داشته باشند.

وی افزود: امروز احتمال سیلاب و رواناب در شرق استان شهرستان های زیرکوه و درمیان وجود دارد، لذا از مردم خواهشمندیم تا آب نماها را جدی بگیرند و مواظب باشند با خودروهای سبک به دل سیلاب ها نزنند، این مهم بارها گفته شده اما مردم بی توجهی می کنند.

آخوندی با اشاره به اینکه بیشترین خسارت سیل را در شهرستان های درمیان، زیرکوه و سربیشه داشته ایم، ادامه داد: در تمام حوزه های عشایری و روستایی و آب نماها و پل های لوله ای در حوزه راه و زیر ساخت ها خسارت هایی گزارش شده است.

وی از آبگرفتگی و تخریب ۲۰ منزل روستایی در شهرستان درمیان و شهرهای قهستان، فورگ، سرو، محمدیه و درمیان خبر داد و گفت: ۳۰ راس دام در بخش مرکزی درمیان و سه انبار علوفه دچار آبگرفتگی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به قرار گرفتن آغل دام ها و انبارهای علوفه در مسیر رودخانه ها، به مردم و کشاورزان هشدار داد تا تمهیدات لازم را داشته باشند.

به گفته وی؛ در بخش کشاورزی ۱۵۷ هکتار زمین زراعی درمیان به ارزش سه میلیارد تومان و ۱۵۷ هکتار زمین باغی به ارزش هشت میلیارد تومان دچار خسارت شده است.

وی ادامه داد: هشت رشته قنات به دنبال سیلاب دچار آبگرفتگی شده است اما تا زمانی که آب فروکش نکند و یا حالت باتلاقی آب از بین نرود، برآورد خسارت کامل انجام نمی شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از تخریب فیبرنوری درمیان هم خبر داد و گفت: خسارت ها جمع بندی و گزارش خواهد شد.

آخوندی با بیان اینکه در شهرستان سربیشه باغ ها، منازل و راه های عشایری تخریب داشته ایم اما گزارش کاملی ارائه نشده است، افزود: متاسفانه پنج عضو یک خانواده در سربیشه به خاطر عبور از مسیل بوده غرق و فوت شده اند که از عشایر نهبندان بوده اند.

کد خبر 1758567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha