بهره‌مندی ۲۱۰ هزار نفر از خدمات طرح ضیافت بهاری در زنجان

حجت الاسلام کرمی، تعداد گردشگران مذهبی در ایام نوروز را ۱۲۰ هزار گردشگر عنوان کرد و گفت: ۲۱۰ هزار نفر از عموم مردم و مسافران نوروزی نیز از برنامه های پیش بینی شده در طرح ضیافت الهی بهره مند شدند.

حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان به اجرای طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در بقاع متبرکه و امامزادگان اشاره کرد و گفت: طرح آرامش بهاری همه ساله در طول تعطیلات نوروز در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه با  برنامه هایی مختلفی از جمله برپایی خیمه‌های معرفت و غرفه‌های فرهنگی، مشاوره و برپایی غرفه هایی کودکان و نوجوانان اجرا می شود و امسال به دلیل تقارن این ایام با ماه مبارک رمضان، طرح ضیافت بهاری همزمان با طرح آرامش بهاری در قالب طرح« ضیافت بهاری» در امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا شد.

وی با یادآوری اینکه استان زنجان ۱۳۲ امامزاده و بقعه متبرکه دارد که  ۱۰ مورد از آنها دارای شاخص ها و استاندارهای کشوری و استانی است و بقیه در رده شهرستانی و محلی رتبه بندی می شوند، خاطرنشان کرد: در لحظه تحویل سال بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم عزیز استان به همراه میهمانان و زائران ، در کنار امامزادگان بودند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه طرح ضیافت بهاری در ۱۰ بقعه شاخص استان زنجان به اجرا درآمد، تصریح کرد: ۱۴ مبلغ اعزامی از قم در امامزادگان شاخص و مناطق محروم روستایی حضور داشتند و به سوالات شرعی عموم مردم پاسخ می دادند.

به گفته حجت الاسلام کرمی، در این طرح خیمه های معرفت، غرفه های پاسخگویی به مسایل شرعی، مشاوره خانواده، غرفه کودک و نوجوان، جزءخوانی قرآن و اقامه نماز جماعت و غرفه های فرهنگی دایر بود و به روزه داران و مسافران نوروزی خدمات ارائه می شد.

این مسئول به حضور ۵۰ هزار نفر در مراسم جزء خوانی قرآن کریم اشاره کرد و گفت: در نمازهای جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشاء امامزادگان و بقاع متبرکه نیز ۱۰۰ هزار نفر شرکت کردند.

به گفته حجت الاسلام کرمی، امامزادگان و بقاع متبرکه استان زنجان در شب های قدر پذیرای ۴۰ هزار نفر از روزه داران و مسافران نوروزی بود و نماز عید فطر نیز با شرکت ۱۰ هزار نفر در امامزادگان و بقاع متبرکه استان زنجان اقامه شد.

وی، غبارروبی بِقاع متبرکه، فضاسازی محیطی، مراسم تحویل سال نو، اقامه نماز جماعت، برپایی خیمه‌های معرفت، اعزام مبلغان اعزامی و بومی به نقاط مختلف استان، آیین جزءخوانی قرآن، تفسیر قرآن و مناجات‌خوانی، غرفه کودکان، پاسخگویی به سوالات شرعی، صحیح‌خوانی قرائت نماز، گفتمان‌های دینی و مشاوره، قرائت دعاهای ویژه این ماه، حضور قاریان برجسته در برنامه‌های ماه رمضان و آرامش بهاری با برگزاری محافل قرآنی و اطعام‌دهی برگزاری جشن ولادت امام حسن مجتبی(ع) و شب‌های قدر را از برنامه های طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در بقاع متبرکه زنجان برشمرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تعداد گردشگران مذهبی در این ایام را ۱۲۰ هزار گردشگر عنوان کرد و گفت: ۲۱۰ هزار نفر از عموم مردم و مسافران نوروزی نیز از برنامه های پیش بینی شده در طرح ضیافت بهاری بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه استقبال خوبی از برنامه های طرح آرامش بهاری وضیافت الهی در این ایام داشتیم، یادآور شد: این طرح از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۲۲ فروردین امسال در ۱۰ امامزاده و بقعه شاخص استان اجرا شد.

کد خبر 1758580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha