برنامه‌های دهه ارتش مشهد تشریح شد

امیر سرتیپ آذریان در نشست خبری با اصحاب رسانه برنامه‌های دهه ارتش در مشهد را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از  مشهد، امیر سرتیپ ستاد رضا آذریان در نشست خبری دهه ارتش جمهوری اسلامی ایران که امروز (شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳) در جمع اصحاب رسانه برگزار شد،  در خصوص انسداد مرزهای شرقی کشور عنوان کرد: براساس دستور سلسله‌مراتب نیروهای مسلح، انسداد مرزهای شرقی از سال گذشته با محوریت ارتش در حال انجام است.

فرمانده ارشد ارتش در شمال شرق کشور ادامه داد: ابتدای این طرح، طالبان کمی مقاومت می‌کردند. اما ما با اقتدار نظامی و به‌کرسی‌نشاندن توانمندی‌ها و مشروعیت حفاظت از مرزها پیش رفتیم و باید اعلام کنیم انسداد مرزهای شرقی با قدرت و شتاب توسط ۴ گروه مهندسی و با بهره‌گیری از تجهیزات هوشمند در حال انجام است.

سرتیپ آذریان به موضوع پروازهای جنگنده‌های پایگاه چهاردهم شکاری مشهد اشاره کرد و متذکر شد: پروازهای گشتی این پایگاه همواره انجام می‌شود و اگر گاهی دیده‌شده تعداد پروازها بالاست، بیشتر به‌علت دستور فرودگاه مبنی بر عدم اجازه فرود بازمی‌گردد و مشکل دیگری نیست.

این مقام ارشد نظامی به مراسم رژه روز ارتش پرداخت و ادامه داد: مراسم رژه نیروهای مسلح به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی از ساعت ۷:۴۵ بامداد چهارشنبه ۲۹ فروردین در بولوار نماز مشهد برگزار خواهد شد و از جدیدترین دستاوردهای تسلیحاتی ارتش رونمایی خواهد شد. در این مراسم، پرش چتربازان نیروی مخصوص نیروی زمینی ارتش و گلباران مسیر رژه توسط بالگردهای هوانیروز هم انجام خواهد شد.

وی افزود: دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران ارتش، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در سراسر استان، دیدار با نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه معزز مشهد مقدس و غبارروبی مزار شهدا، از جمله برنامه‌های ما در دهه ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهد بود که حد فاصل سالگرد شهادت سپهبد صیاد شیرازی و تا سالگرد شهادت سپهبد قرنی می‌باشد.

سرتیپ آذریان به نقش ارتش پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین سال‌های نخست پیروزی انقلاب و وقایع جنگ تحمیلی اشاره و یادآور شد: ارتش از همان ابتدای راه انقلاب، همواره پشتیبان انقلاب، امام راحل و آرمان‌هایی بود که مردم عزیز بخاطر آن جانفشانی کردند و حاصل آن، تقدیم ۴۸ هزار شهید بوده است که ۴۶ هزار تن از این شهدا، افسران نیروی زمینی بوده اند.

وی گفت: پس از پایان جنگ، جهاد خودکفایی در ارتش شکل گرفت تا هرگونه وابستگی به خارج قطع و قوای مسلح ما از امکانات داخلی بهره ببرند. امروز شاهد آنیم که تانک، نفربر، موشک‌های سبک و دوربرد، گلوله‌های هوشمند و نقطه زن، سامانه‌های پدافندی و تجهیزات پیشرفته راداری، تجهیزات دید در شب مستقر بر بالگردهای تهاجمی و انواع تجهیزات دریایی پیشرفته، همه مرهون خودکفایی بدنه ارتش جمهوری اسلامی می‌باشد.

سرتیپ آذریان در پایان خطاب به دشمنان هشدار داد: امروزه وسعت نفوذ ما فراتر از مرزها و اشراف اطلاعاتی مان نیز بیش از حد تصور این دشمنان است و ارتش جمهوری اسلامی ایران با آمادگی بالا و به روزترین تجهیزات، آماده دفاع از انقلاب و ولایت و کشور است.  

پایان پیام/

کد خبر 1758632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha