تظاهرات مردمی در اعتراض به حمله رژیم صهیونیستی به غزه در سوئیس و ایرلند

هزاران نفر از حامیان فلسطین در سوئیس و ایرلند برای رد حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شفقتنا العربی، به دعوت «انجمن همبستگی فلسطین»، حامیان مردم فلسطین در پارکی در دوبلین، پایتخت ایرلند، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

تظاهرکنندگان با برافراشتن پرچم فلسطین و ایرلند خواستار توقف حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در نوار غزه شدند.

لیام کانینگهام، هنرمند ایرلندی که به خاطر بازی در سریال «بازی تاج و تخت» شهرت دارد، در این تظاهرات اعتراضی شرکت کرد و بر حمایت خود از مردم فلسطین تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه کشورش نیز صدها سال تحت اشغال بوده است و معنای اشغال را می‌فهمد، بر ضرورت آتش بس فوری و اضطراری در غزه که «نسل کشی» است، تاکید کرد.

شهر ژنو، سوئیس شاهد برگزاری تظاهرات همبستگی با مردم فلسطین علیه اشغالگری اسرائیل و کشتار غیرنظامیان بود و و هزاران نفر در این تظاهرات شرکت کردند.

تظاهرکنندگان در میدان «دی نوو» تجمع کردند و ساعت‌ها از آنجا به سمت مرکز شهر پیاده روی کردند و پرچم ها و بنرهای فلسطینی را حمل کردند و همبستگی و حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کردند.

تظاهرکنندگان همچنین شعارهایی علیه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اشغالگر اسرائیل سر دادند و تظاهرات خود را مقابل دفتر سازمان ملل در ژنو پس از راهپیمایی نزدیک به دو ساعت به پایان رساندند.

تظاهرات‌ها همچنین توسط جنبش مردمی حمایت از مردم فلسطین و نفی جنایات اشغالگران اسرائیل در بسیاری از شهرها و پایتخت های غربی به ویژه در ایالات متحده آمریکا صورت می گیرد.

برای صد و نود و هفتمین روز متوالی، اشغالگری را به عنوان بخشی از جنگ نسل کشی که علیه مردم نوار غزه به راه انداخته است و خانه‌های مسکونی و تیم‌های پزشکی و روزنامه نگاری را هدف قرار می‌دهد وبه کشتارهای خود ادامه می‌دهد.

وزارت بهداشت غزه نیز در گزارشی اعلام کرد که تلفات تجاوز مستمر به نوار غزه به بیش از ۳۴ هزار شهید و بیش از ۷۶ هزار مجروح رسیده است.

کد خبر 1759713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha