جهانی‌سازی مقاومت؛ رهاورد عملیات‌ها و اقدامات سپاه

سردار جوانی گفت: وقتی نظامی بر مبنای ارزش‌های توحیدی و الهی مستقر می‌شود؛ اگر قدرت پیدا نکند و جلوی توسعه قدرت مستکبرین را نگیرد آسیب می‌بیند بنابراین تقویت و توسعه مقاومت و فرامنطقه‌ای کردن مقاومت و جهانی‌سازی مقاومت دقیقا در راستای تامین منافع و امنیت ملی ایرانیان است.

سردار یدالله جوانی همزمان با سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل (ره) به خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان گفت: با توجه به نوع نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان فرمانده کل قوا، ایشان همواره سپاه را از مولفه های قدرت نظام برمی شمارند و بر این موضوع تاکید دارند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به مبانی اساسی نگاه مقام معظم رهبری به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: جایگاه قانونی سپاه در قانون اساسی و اساسنامه سپاه که سپاه را رسالت محور معرفی می کند که به عنوان یک نهاد انقلابی باید از انقلاب اسلامی و دستاوردهای انقلاب اسلامی از جمله مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی یعنی جمهوری اسلامی پاسداری و محافظت کند.

جمهوری اسلامی مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی

وی خاطرنشان کرد: نوع نگاه رسالت محوری به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قانون اساسی؛ موجب می شود که بر مبنای این رسالت، انواع ماموریت ها برای سپاه قابل استخراج و استنباط باشد به گونه ای که سپاه را از تمامی سازمان ها و مجموعه های دیگر متفاوت می کند.

سردار جوانی با اشاره به وظایف نهادها در حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و دفاعی و امنیتی، تصریح کرد: رسالت کلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پاسداری از انقلاب اسلامی و پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی توضیح داد: در شرایطی که انقلاب اسلامی با تهدید نظامی مواجه شود؛ سپاه باید با این تهدید نظامی مقابله کند اگر تهدید امنیتی باشد با تهدید امنیتی مقابله خواهد کرد. در صورتیکه انقلاب اسلامی با تهدیدات فرهنگی و یا اقتصادی مواجه باشد، سپاه پاسداران متناسب با این تهدیدات به دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهایش خواهد پرداخت.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به انعطاف پذیری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با توجه به نوع ماموریت و رسالتی که در پاسداری و محافظت از انقلاب اسلامی دارد، خاطرنشان کرد: قانون اساسی، مدیریت بسیج مردمی را به سپاه پاسداران واگذار کرده است و همین امر باعث شده تا این سازمان منعطف بتواند بار سنگین رسالت را به دوش بکشد.

مردم منبع پایان ناپذیر تولید قدرت

سردار جوانی، بسیج را نیروی پایان ناپذیر مردم برشمرد و افزود: مردم اساس قدرت در هر کشوری محسوب می شوند. مردم منبع پایان ناپذیر تولید قدرت در حوزه های مختلف هستند. وقتی از نظر قانونی مدیریت، سازماندهی، آموزش و بکارگیری بسیج به سپاه پاسداران واگذار شده است به معنی آن است که سپاه یکی از مولفه های اصلی قدرت از نظر قانونی در کشور خواهد بود.

وی با اشاره مبنای نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی به سپاه گفت: مبنای دوم نگاه مقام معظم رهبری به تجربه ۴۵ ساله بازمی گردد به گونه ای که عملا طی ۴۵ سال گذشته و از همان روزهای نخست تاسیس سپاه پاسداران در دوم اردیبهشت ۱۳۵۸ تا به امروز در مقاطع مختلف نشان داده که از مولفه های اصلی قدرت است. شاید این عبارت حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه) در همان سال های اول این واقعیت را به خخوبی نشان دهد که فرمودند« اگر سپاه نبود، کشور نبود» 

سردار جوانی با اشاره به اقدامات سپاه پاسداران طی بیش از ۴دهه پاسداری از انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران در مقاطع مختلف از جمله در دوران دفاع مقدس، اقدامات مناطق قومیتی، علیه تمامیت ارضی تا جنگ های نیابتی در منطقه، فشارها و تهدیدات، از طرفی جنگ های اقتصادی، جنگ نرم، فتنه انگیزی ها در مقابله با تهدیدات نقش آفرین بوده و درخشیده است به گونه ای که رهبر حکیم انقلاب اسلامی همواره رضایت خودشان را از کارنامه درشان سپاه اعلام کرده اند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به ارائه الگوی جدید سپاه در عرصه نظامی و مبارزه با دشمنان با تاکید بر اندیشه مقاومت و استکبارستیزی، خاطرنشان کرد: الگوی جدید یک مبنای دینی و اعتقادی دارد چراکه در دنیا، قدرت ها براساس منافع خود و فارغ از اینکه ظالم و مظلوم کیست؟ و انصاف و حق و عدالت و حقوق دیگران چه جایگاهی دارد؛ به دنبال منافع ود می باشند.

وی تاکید کرد: زمانیکه حکومت دینی شکل می گیرد و حکومت اسلامی مستقر می شود و جامعه بر مبنای توحید حرکت می کند بنابراین دستگاه ها، نهادها و مجموعه های آن نیز باید رویکرد قرآنی و دینی را داشته باشند.

سپاه پاسداران یک نهاد انقلابی و مولود انقلاب اسلامی است

سردار جوانی، سپاه پاسداران را یک نهاد انقلاب یو مولود انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: انقلابی که انقلاب دینی است و اساسا هدف انقلاب اسلامی تحقق حاکمیت الهی است و این مدیریت باید الهی باشد بنابراین زمانیکه سپاه پاسداران به عنوان مولود انقلاب اسلامی شکل می گیرد؛ بایستی نوع مدیریت و نوع نگاهش به مجموعه مسائل بر مبنای آموزه های دینی باشد بنابراین آن نگاه هایی که در دنیا وجود دارد و کشورها را به ظالم و مظلوم تقسیم بندی می کند 

وی تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اساس قدرتمند شدن را قبول دارد اما قدرت باید در راستای تحقق حاکمیت الهی باشد و در اینجا این قدرت باید در خدمت مظلومان و مستضعفان و در مقابل ظالمان باشد بنابراین مبنای این رویکرد سپاه پاسداران در ارائه الگوی جدید برای ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار و مستکبرین و نظام سلطه، مبنای دینی و اعتقادی دارد و این جمله امیرالمومنین علی (ع) که فرمودند «کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً» مبنای حرکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و بر همین مبنا اندیشه های امام راحل (ره) و در ادامه مقام معظم رهبری برای مقاومت و تشکیل هسته های مقاومت که امروز ما شاهد شکل گیری یک مقاومت قدرتمند در مقابل امریکا و رژیم صهیونیستی و دیگر ظالمان هستیم و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شکل گیری این مقاومت هم نقش بسزا و برجسته ای را داشته است.

جهانی سازی مقاومت در راستای تامین منافع ملی و امنیت ملی است

سردار جوانی تصریح کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کسی به مردم مظلوم فلسطین توجه نمی کرد و کشورها و دیگرانی هم اگر وارد میدان شده بودند در راستای تحقق منافع خودشان بود اما ملت ایران و سپاه پاسداران با یک نگاه عمیق اعتقادی مبنی بر اینکه باید از مظلوم دفاع کرد و در مقابل ظالمان و ستمگران ایستاد و مقاومت را به یک موضوع جهانی تبدیل کرد البته این اقدام منافع ملی را نیز تامین می کند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: وقتی نظامی بر مبنای ارزش های توحیدی و الهی مستقر می شود؛ اگر قدرت پیدا نکند و جلوی توسعه قدرت مستکبرین را نگیرد آسیب می بیند بنابراین تقویت و توسعه مقاومت و فرامنطقه ای کردن مقاومت و جهانی سازی مقاومت دقیقا در راستای تامین منافع ملی ما و تامین کننده امنیت ملی ایرانیان نیز است بنابراین این دو در مقابل هم قرار ندارند و این تفکر یک تفکر همه جانبه با دستاوردهای فراگیر و همه جانبه است.

وی با اشاره به عملیات «وعده صادق» تصریح کرد: تحقق عملیات وعده صادق از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تنبیه رژیم صهیونیستی برمبنای همان نگاه کلی می باشد که جمهوری اسلامی ایران در راستای تامین منافع ملی و امنیت ملی از حقوق ملت ایران دفاع کند.

عملیات «وعده صادق» موازنه قوا را به نفع ملت ایران تغییر داد

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه، گفت: رژیم صهیونیستی یکی از رژیم های نامشروعی است که همواره منافع ملی ملت ایران را تا امروز تهدید می کرده و همواره شاهد شرارت های این رژیم به اشکال مختلف بوده ایم.

وی تاکید کرد: هر چند در مقاطع مختلف هیچ یک از اقدامات رژیم صهیونیستی بدون پاسخ نمی ماند اما برای اولین بار از مبدا و خاک ایران، رژیم صهیونیستی بخاطر جنایتی که در ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ انجام داد و به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق حمله کرد بنابراین جمهوری اسلامی با صراحت مواضع خود را اعلام کرد و رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی با صراحت با صراحت سخن از تنبیه متجاوز به میان آوردند و نهایتا نیروی هوافضای سپاه به عنوان فرزندان ملت ایران، عملیات وعده صادق را به نحو احسن انجام داد و امروز نیز شاهد تحلیل ها و برآوردها هستیم که رژیم صهیونیستی یک شکست راهبردی را متحمل شد و موازنه قوا به نفع ملت ایران تغییر کرد و عملیات «وعده صادق» بازدارندگی را برای ملت ایران به ارمغان آورد.

کد خبر 1759729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha