بارش‌های شدید بهاری در راه گیلان/ درحاشیه رودخانه ها اسکان نکنید

مدیر کل هواشناسی گیلان با بیان اینکه با ورود سامانه بارشی از عصر امروز آسمان گیلان بارانی می‌شود گفت: احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و رانش زمین در مناطق کوهستانی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، محمد دادرس با اشاره به اینکه سامانه بارشی از عصر امروز( یکشنبه ۲ اردیبهشت ) وارد گیلان می‌شود گفت: با ورود سامانه بارشی آسمان استان ابری و بارانی می‌شود و بارش باران و تگرگ در مناطق کوهستانی شدت خواهد داشت.

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه این سامانه بارشی تا سه شنبه در گیلان ماندگار است از کشاورزان خواست: ورودی و خروجی آب خزانه‌های شالیزار را مدیریت کنند تا دچار خسارت نشوند.

وی با اشاره به احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها از گردشگران خواست در حاشیه رودخانه‌ها اسکان نکنند و به دلیل احتمال رانش زمین از صعود به مناطق کوهستانی اجتناب کنند.

وی با بیان اینکه ارتفاع موج دریا در حال حاضر ۱۰ تا ۴۰ سانتی متر است گفت: فعالیت‌های دریانوردی امروز وفردا مناسب است. 

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به وضعیت جوی مرکز استان افزود: دمای هوای شهر رشت هم اکنون ۲۶ درجه سلسیوس و رطوبت هوای این شهر ۴۴ درصد است.

دادرس گفت: در شبانه روز گذشته دیلمان با دمای ۱۰ درجه سلسیوس و لوشان با ۳۰ درجه سلسیوس خنک‌ترین و گرمترین شهرهای گیلان بود.

کد خبر 1759790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha