طرح باشگاه‌های کتابخوانی در کانون‌های مساجد استان اصفهان اجرا می‌شود

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: طرح باشگاه های کتابخوانی در کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان اجرا می شود.

حجت الاسلام «ابوالفضل یعقوبی» خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به ششمین دوره طرح جام باشگاه های کتابخوانی کودک ونوجوان اشاره کرد و اظهار داشت: فراخوان این طرح اعلام شد و جلسه هماهنگی آن در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور نهادهای فرهنگی برگزار و در شهرستان ها نیز ستاد آن تشکیل می شود.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزود: این طرح در پنج دوره گذشته توانسته فرصت های خوب مطالعه برای کودکان و نوجوانان ایجاد کنند و علاوه بر توسعه فرنگ کتابخوانی برای این قشر، زمینه رقابت و اجرای طرح های مطالعه را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: استان اصفهان در ادوار گذشته موفقیت خوبی را در سطح ملی برای اجرا طرح داشته و با توجه به همکاری نهادهای فرهنگی و تشکل های مردمی فراگیر این طرح وجود دارد.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه دبیرخانه دائمی این طرح در استان اصفهان تشکیل خواهد شد، تصریح کرد: همت و اراده جمعی برای اجرای آن می تواند در توسعه کتابخوانی نقش داشته باشد که فرهنگ سازی برای مطالعه از دستاوردهای آن است.

وی اضافه کرد: تمهیدات حمایتی مثل ارائه کتاب با تخفیف از جمله آن است که شرایط خرید کتاب را تسهیل کرده و به دلیل برنامه های فرهنگی متعدد کتابخوانی برای کودکان و نوجوان جذاب است.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با بیان اینکه مدارس، تشکل های فرهنگی، کانون های مساجد و موسسات کتابخوانی و فرهنگی در اجرای این طرح مشارکت دارند، اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری یکی از مراکز مهم در تشکیل باشگاه های کتابخوانی هستند.

وی ادامه داد: در دوره های قبلی کانون های مساجد پیشگام شده و حداقل یک باشگاه را تشکیل داده اند و فعالیت های کتابخوانی داشته اند.

کد خبر 1759828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha