ریاض، میزبان همایش جهانی «نوآوری و کارآفرینی در اقتصاد اسلامی»

مؤسسه بانک توسعه اسلامی از برگزاری هجدهمین دوره مجمع جهانی بانک توسعه اسلامی با محوریت اقتصاد اسلامی در ریاض خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «Africa»، مؤسسه بانک توسعه اسلامی اعلام کرد: هجدهمین دوره مجمع جهانی بانک توسعه اسلامی با محوریت اقتصاد اسلامی در روز در ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ (یکشنبه ۹ اردیبهشت) در ریاض برگزار خواهد شد.

در همایش امسال، سیاست گذاران، کارشناسان مالی و سایر ذینفعان صنعت مالی اسلامی گردهم می‌آیند تا در مورد ابزارهای نوآورانه برای تقویت توسعه پایدار اقتصادی مشورت کنند.

این همایش با موضوع «نوآوری، کارآفرینی و رهبری در امور مالی اسلامی» برگزار می‌شود و سخنرانی های  اصلی توسط « دکتر محمد الجاسر»، رئیس گروه اقتصادی بانک توسعه اسلامی؛ «دکتر استفان گراف»، رئیس صندوق توسعه ملی عربستان  و مهندس مطلق المریش، مدیر عامل شرکت اقتصادی «تسنی» ایراد می‌شود.

این انجمن همچنین جوایزی برای دستاوردهای تاثیرگذار در اقتصاد اسلامی در نظر گرفته است.

پروفسور «مهمت آسوتای»، استاد اقتصاد سیاسی و مالی خاورمیانه و اسلامی در دانشگاه «دورهام» انگلیس به خاطر کمک های چشمگیر و تاثیرگذار خود در زمینه اقتصاد و دارایی اسلامی، برنده این جایزه شده است.

در این نشست همچنین میزگردی برگزار می‌شود که هدف آن بررسی نقش محوری کارآفرینی در پیشبرد توسعه پایدار به ویژه در الگوی اقتصاد اسلامی است.

در نشست دوم هم سیستم تثبیت هوشمند، یک الگوریتم ثبت اختراع برای افزایش ثبات در بازارهای مالی، که توسط موسسه بانک توسعه اسلامی تهیه شده و توسط شرکت بلاک چین SettleMint پیاده سازی شده است، به نمایش گذاشته خواهد شد.

بلاکچین از مجموعه‌ای از بلاک‌های اطلاعاتی شکل گرفته است که به یکدیگر متصل هستند و به این طریق زنجیره‌ای از بلاک‌ها را تشکیل می‌دهند.

این انجمن همچنین راه‌اندازی گزارش جدید بانک توسعه اسلامی با عنوان «تجزیه‌کننده کارآفرینی اجتماعی از طریق اقتصاد اسلامی» را ارائه می‌کند که پتانسیل مالی اسلامی برای حمایت از کارآفرینی اجتماعی و سرمایه‌گذاری تأثیرگذار را بررسی می‌کند.

مجمع جهانی بانک توسعه اسلامی در امور مالی اسلامی یک مجمع سالانه در سطح بالا است که در سال ۲۰۰۶ به عنوان بستری برای گفتگوی سیاست استراتژیک در مورد دانش و نوآوری در امور مالی و توسعه اسلامی راه اندازی شد.

کد خبر 1759881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha