تعزیه خوان پیشکسوت خمینی دعوت حق را لبیک گفت 

نصرت الله میرزایی از شبیه خوانان پیشکسوت شهر خمین پس از تحمل سالها بیماری، صبح روز یکشنبه ۲اردیبهشت ماه درگذشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، اسماعیل مجللی تعزیه خوان و پژوهشگر تعزیه ضمن اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: مرحوم میرزایی  که خود بنده نیز سال‌های را با ایشان تعزیه خوانده ام از شبیه خوانان فعال تعزیه استان بود که بیش از ۵ دهه در عرصه تعزیه خوانی فعالیت نمود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مرحو م میرزایی  درآمد زندگی اش از طریق شبیه خوانی تامین می‌شد، افزود: این مرحوم در کسوت مخالف خوانی فعالیت داشت یک تعزیه خوان حرفه ای بود و شبیه خوانی شغل اصلی او بود .

این پژوهشگر تعزیه اضافه کرد: ایشان برای تامین مخارج زندگی خود فقط از همین راه فعالیت مینمود که متاسفانه در سال‌های اخیر بیماری برای او مشکلات بسیاری ایجاد کرده بود.

مجللی در ادامه اذعان داشت: در کشور امثال نصرت الله میرزایی را کم نداریم که فقط از طریق شبیه خوانی ارتزاق می‌کنند و خودبخود مشکلات بسیاری در زندگی شان وجود دارد.

پژوهشگر تعزیه کشور  اظهار داشت: نصرت الله میرزایی با توجه به اینکه یک تعزیه خوان دوره گرد بود لذا برای اجرای تعزیه با مشقات بسیاری به نقاط مختلف کشور سفر میکرد و تا حدودی می‌توان مدعی شد که گنجینه ای از هنر تعزیه محسوب می‌شد به گونه ای که هزاران بیت شعر تعزیه را حفظ بود و بنده خاطرات بسیاری از وی شنیده ام.

این شبیه خوان افزود:  خوشبختانه در سال‌های اخیر  صندوق اعتباری هنر و بیمه هنرمندان که بخشی از آنها را شبیه خوانان تشکیل می‌دهند تا حدودی در رفع نیاز و برطرف نمودن مشکلات هنرمندان خوب عمل کرده اما باید بگویم تا نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم.

وی در پایان اظهار داشت: انتظار می‌رود وزارت فرهنگ نسبت به رفع مشکلات خانواده وی گامی بردارد.

  گفتنی است پیکر این شبیه خوان پیشکسوت استان امروز صبح روز دو شنبه ۳اردیبهشت در خمین تشییع و به خاک سپرده  شد.

کد خبر 1759960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha