برپایی ۵۰چایخانه حضرتی با رویکرد فرهنگی در مازندران

امامزاده با اشاره به سهمیه ابلاغی ایجاد ۵۰ چایخانه رضوی در مازندران گفت: در این استان ۱۶هزار خادمیار افتخاری حضرت رضا(ع) به نیت خشنودی امام مهربانی ها فعالیت می‌کنند.

محمد اسماعیل امامزاده- دبیر کانون‌های خدمت رضوی مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، وجود مغتنم آقا امام رضا (ع) در ایران اسلامی را نعمت دانست و اظهار کرد:خادمیاران و یاوران رضوی با ارائه درست خدمات عام المنفعه به نیازمندان تلاش دارند علاقه مندی مردمان دیار علویان به امام رئوف حضرت ثامن الحجج(ع) را برای همگان تصویر کنند.

وی با بیان اینکه ۱۶هزار خادمیار افتخاری حضرت رضا(ع) در استان فعالیت می‌کنند، افزود: ۱۶۶هزار خادمیار در کشور فعال دارند.
امامزاده با بیان اینکه خادمیاران حداقل ۶ ساعت در هفته باید پای کار امام رضا (ع) در شهر خودشان باشند، پاداششان هم این است که اگر زیر ۶۰ سال باشند در طول سال حداکثر تا ۵ کشیک حرم به آنها اعطا می شود، گفت: طی یک سال اخیر کانون‌های رضوی در مازندران اقداماتی انجام دادند در تراکنش مالی آستان قدس ریالی کمک نمی‌کند و همچنین ۶ شهر تراکنشی اعلام نکرد که در مجموع سال گذشته ۱۱۵ میلیارد تومان هزینه شد.
وی از فعالیت ۸۱۰کانون خدمت رضوی در استان خبر داد و یادآورشد: ۵۰۰ کانون از این تعداد محلی و ۳۱۰ کانون تخصصی شامل کانون وقف ومشارکت های مردمی، کتاب و کتابخوانی، سلامت، مددکاری و مشاوره، خانواده، جوانان و نوجوانان و ...هستند.
امامزاده اضافه کرد: تعداد ۱۴ کانون از این کانون های تخصصی در حوزه فرهنگی ارائه خدمت دارند.
وی به علاقه مندی مردم برای دریافت تبرک رضوی اشاره کرد و گفت: از آنجایی که مردم به شدت خواهان تبرک ‌جویی از امام رضا (ع) هستند، معاونت علمی پژوهشی آستان قدس پروژه ای را در حال بررسی داشت، از این رو چایخانه‌ای برای کاهش فشار به مهمانسراهای حضرت در نظر گرفته شد.
دبیر کانون‌های خدمت رضوی مازندران ادامه داد: آستان قدس رضوی در کنار توزیع غذا در حاشیه شهر مشهد بحث چایخانه را اجرا کرد و حالا در استان‌های دیگر در حال اجراست‌ که تاثیرگذار است.
وی بیان کرد: چای بهانه است و ذیل آن فعالیت های متعدد فرهنگی انجام میشود، بساط امام رضا (ع) که پهن میشود بسیاری از شئونات مذهبی همچون حجاب رعایت میشود.
امامزاده سهمیه ابلاغی مازندران برای ایجاد چایخانه را ۵۰ چایخانه اعلام کرد و گفت: چایخانه های حضرتی با هدف ایجاد فضایی معنوی برای رفع خستگی رهگذران در معابر عمومی پارک ها همراه با برنامه های فرهنگی راه‌اندازی خواهند شد.
کد خبر 1759964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha