رقابت بیش از ۲۰۰ دانش آموز در مسابقات علمی- پژوهشی مفتاح در مشهد

اولین دوره مسابقه علمی، پژوهشی مفتاح کاپ با حضور ۲۰۰ دانش آموز در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد؛ اولین دوره مسابقه علمی ـ پژوهشی مفتاح کاپ، جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه از ساعت ۸ الی ۱۷ توسط موسسه مفتاح قائم در سالن ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

مهدی فرهادیان مدیرعامل موسسه فرهنگی_ اموزشی و پژوهشی مفتاحدر حاشیه برگزاری این رویداد در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور ۱۰مدرسه از خراسان رضوی و دیگر استانهای کشور، شیوه این رقابت‌ها را حضوری و آنلاین ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰گروه ۳ تا ۵ نفره در۴ گرایش در این رقابت شرکت کرده اند.

به گفته فرهادیان رقابت در حوزه‌های کمیکار، هوافضا، مقالات علمی و سازه کارگاهی از مواردی است که شرکت کنندگان، توان علمی خود را در معرض داوری می گذارند.

مدیرعامل مفتاح، برگزاری جشنواره را شامل بخش علمی و هیجانی ذکر کرد که در هر دو بخش با استقبال زیادی مواجه شده است.

وی با اشاره به درخشش دانش آموزان وابسته به این موسسه در رقابتهای بین المللی، از کسب دو مدال طلا و یک نقره در جشنواره استانبول به عنوان دستاوردی جذاب یاد کرد.

رقابت بیش از ۲۰۰ دانش آموز در مسابقات علمی- پژوهشی مفتاح در مشهد

لزوم تحصیل دانش اموزان، همراه با کسب مهارت 

موسس مجموعه مدارس مفتاح نیز در این خصوص گفت: لازم می دانیم دانش اموزان این مجموعه علاوه بر درس خواندن در دوران تحصیل، مهارت نیز یاد بگیرند. 

فائزه سلطانی نیا افزود: به موازات برنامه ریزی آموزشی، باشگاه پژوهشی مفتاح را در ۱۴۰۲ شامل آزمایشگاه های علوم، رباتیک و کمیکار را راه اندازی کرده ایم. 

وی ادامه داد: در اولین سال فعالیت این باشگاه، دانش آموزان با کسب مدال‌های خوشرنگ بین المللی(۲ مدال طلا و یک نقره) در ترکیه درخشیدند. 

وی از فعالیت معلم پژوهش و اضافه کردن ساعت پژوهش در مجموعه مفتاح خبر داد و گفت: از ابتدای سال با افزودن ساعت پژوهش به دروس دانش اموزان در تمام کلاسها گامی جدید در راستای فعال کردن آنان برداشته ایم. 

سلطانی نیا، بیان کرد: بر این باور هستیم که دانش آموز در کنار تحصیل باید یک مهارت بیاموزد تا در جامعه به عنوان نیروی ماهر باسواد شناخته بشود.

موسس مفتاح تصریح کرد: تلاش داریم دانش آموزان در بحثهای پژوهشی، فرهنگی عقیدتی آموزش دیده باشند تا در ورود به جامعه به از دوران مدرسه، دارای مهارت باشند. در این خصوص سعی میکنیم با استفاده از اساتید و مربیان با تجربه در راستای اهداف موسسه، هرسال بهتر از سال قبل وارد صحنه شویم. 

سلطانی نیا با اشاره به اعتماد والدین گفت: اعتماد خانواده دانش آموزان قوت قلب ما برای حرکت قوی تر به سمت تحقق طرح هایمان است. 

وی با اشاره به لزوم مساعدت بیشتر آموزش و پرورش، ابراز امیدواری کرد؛ در زمینه بیمه معلمان و مربیان این موسسه مساعدت شود. 

وی تصریح کرد: در سطح کشور مدارس مفتاح در رقابت با مدارس سمپاد، به آموزش دانش اموزان پرداخته و سعی در پرورش نیروهایی با مهارت کار و نیاز جامعه تربیت کند.

پایان پیام/

کد خبر 1761681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha