نکات تربیتی ماندگار است

حجت الاسلام روحی گفت:نکات تربیتی ماندگار است شاید نکات آموزشی فراموش شود اما نکات تربیتی هرگز فراموش نمی شود، در کنار بحث آموزش باید به بحث تربیت نیز در مدارس توجه ویژه ای شود.

 به گزارش خبرنگار شبستان از همدان، حجت الاسلام مهدی روحی، در مراسم بزرگداشت هفته معلم در جمع معلمان مدارس همدان  ضمن تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری کار معلمی را کاری مقدس دانست و گفت: بحث تعلیم در کنار بحث تربیت  بسیار مهم است.

معاون فرهنگی اداه کل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان و تاکید ایشان بر تربیت نسلی فرهیخته افزود: آینده این کشور در دست فرزندانی است که نتیجه تربیت شما معلمان است و بسیاری از کسانی که امروز در صدر مملکت ما عهده دار مسئولیت ها هستند نتیجه تربیت معلمان گذشته است.

 وی با تاکید بر اینکه خانواده‌ها فرزندان خود را به مدرسه می‌سپارند تا علاوه بر آموزش علم مسائل تربیتی  را نیز آموزش ببینند افزود: در کنار بحث آموزش باید  به بحث تربیت نیز در مدارس توجه ویژه ای شود.

روحی اضافه کرد: نکات تربیتی ماندگار است شاید نکات آموزشی فراموش شود اما نکات تربیتی هرگز فراموش نمی شود.

 وی با گریزی به زندگی آیت الله مقدس اردبیلی و نحوه تربیت ایشان گفت: تاثیر لقمه حلال، توجه به انتخاب دوست، توجه به نظافت و طهارت، توجه به مسائل دینی در هنگام شیردهی فرزند و رعایت حریم ها و...  از سوی والدین نتیجه اش تربیت چنین فرزند صالحی چون مقدس اردبیلی می شود که عالم اسلام به وجودش افتخار می‌کند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان ضمن تاکید بر اینکه کودکان و دانش‌آموزان فطرت پاکی دارند تصریح کرد: اسلام دینی زیبا و لطیف است و فطرت انسان از ابتدا پاک است باید نکات تربیتی در کنار نکات آموزش از همان دوران کودکی نهادینه شود و اگر به نکات تربیتی دانش آموزان توجه شود وضعیت تربیتی دانش آموزان و فرزندان امروز ما متحول خواهد شد

وی  یادآور شد: نتیجه تربیت درست دانش آموزان از سوی معلمان داشتن مسئولانی متعهد، متخصص، دلسوز و آگاه و فرهیخته برای آینده کشور خواهد بود.

کد خبر 1762055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha