آموزش همگانی و تخصصی هلال احمر به بیش از ۲۸ هزار نفر در استان یزد

مژگانیان از آموزش همگانی و تخصصی هلال احمر به بیش از ۲۸ هزار نفر در استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، مجتبی مژگانیان سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان یزد در جمع اصحاب رسانه استان یزد  از ارائه آموزش‌های همگانی و تخصصی این جمعیت به افزون بر ۲۸ هزار نفر از شهروندان به صورت رایگان در سال گذشته خبر داد.

وی با اشاره به اقدامات خانه هلال در استان گفت: خانه های هلال پایگاه های آموزشی و مردمی هستند که در نقاط مختلف شهر و روستاها تشکیل شده اند که در آن خود امدادی و آموزش مهارت های شهروندی را داریم که ۵ هزار ۸۰۶ نفر را در این بخش آموزش داده ایم.

مژگانیان بیان کرد: در خصوص اعضای فعال نیز آموزش های تخصصی داشته ایم که ۲۰ دوره با حضور ۷۰۰ نفر برگزار شده است.

وی گفت: در این راستا نیز آموزش های مقدماتی  را داشته ایم که ۸ دوره و ۲۱۰ نفر آموزش داشته اند و ۱۰۶۰ نفر آموزش همگانی، پوشش امدادی در ۱۸ مسجد، ۲۰ آموزش مردم نهاد، ۱۳ هزار نفر آموزش داده ایم.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان یزد بیان کرد: آموزش همگانی یکی از وظایف ما است که خوب کار کرده ایم اما هنوز معتقدیم که باید بیشتر این کارها دنبال شود.

وی گفت: در حوزه امدادی نیز ۲۵۰ نفر امدادگر داشته ایم و در کنار آن نیز مانورها تخلیه اضطراری و زلزله را داریم .

مژگانیان ادامه داد: در سال جدید با تعامل گروه های جهادی توانسته ایم اقدامات خوبی را داشته ایم.

وی با اشاره به عملیات های انجام شده در استان در زمینه حادثه کوهستان گفت: ۹ مورد حادثه کوهستان داشتیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان یزد گفت: جذب خیرین یکی از اقداماتی است که بایستی مورد توجه قرار گیرد زیرا یکی از گروه های مخاطب ما نیاز مندان هستند.

وی با اشاره به آغاز هفته هلال گفت: شروع هفته هلال را داریم که از غبار روبی گلزار شهدا آغاز می شود و در میدان امیر چخماق حلقه و زنجیره دوستی را خواهیم داشت.

وی گفت: رژه موتوری و دیدار با استاندار، همایش فرهنگیان هلال احمر، دیدار با مسئولان استانی از جمله برنامه های ما در استان است.

وی گفت: بر اساس آمارهای اولیه ۱۳ شهید امدادگر داشتیم که امسال با پیگیری ها و بررسی هایی که در پرونده برخی از شهدا انجام شد این آمار به ۹۱ نفر رسیده اند که در این هفته با برخی از این خانواده ها دیدار خواهیم کرد.

مژگانیان بیان کرد:  میز خدمت، ایستگاه سلامت، آموزش همگانی، تفسیر قرآن، نشست بصیرتی، اهدای خون و همایش دبیران جوان، کانون های دانشجویی، طلاب نیز از جمله برنامه های دیگر ما است.

وی گفت: در دو مرحله سیل ۹ تیم عملیاتی آماده داشتیم که ما تیم پشتیبان آتشنشانی بودیم و  در سیل های گذشته ۱۴ عملیات داشتیم.

وی افزود: مهمترین موضوع ما در سیل ها آموزش است زیرا عدم آگاهی ما را با مشکلات روبرو می کند.

کد خبر 1762097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha