«بنغازی» پایتخت فرهنگی اسلامی سال ۲۰۲۴/  تاسیس مرکز ترجمه معانی قرآن در لیبی

در حاشیه انتخاب شهر بنغازی لیبی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام برای سال ۲۰۲۴، طرح تاسیس مرکز ترجمه معانی قرآن کریم در لیبی مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام (آیسسکو) در کنفرانس مطبوعاتی که در حاشیه انتخاب شهر بنغازی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام برای سال ۲۰۲۴ برگزار شد، اعلام کرد: فعالیت‌های شهر بنغازی لیبی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام برای سال ۲۰۲۴ میلادی آغاز می شود.

آیسسکو در بیانیه‌ای اعلام کرد: جشن در بنغازی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام تاکید بر جایگاه و میراث بزرگ آن و مناره معرفتی و دانش است، به طوری که اولین دانشگاه در لیبی تاسیس شد.

«عبدالحمید الدبیبة» نخست وزیر دولت وحدت ملی در لیبی از نقش آیسسکو در راه اندازی طرح هایی با هدف تقویت هویت و فرهنگ جهان اسلام تقدیر کرد.

مدیرکل آیسسکو نیز تاریخ کهن و شخصیت‌های بزرگ و تاثیرگذار در زمینه‌های نوآوری، اندیشه و علوم در طول اعصار و آثار تاریخی و ماندگار در شهر بنغازی ازجمله کاخ المنار، سالن تئاتر السنابل و زیارتگاه عمر مختار که نشانه میراث فرهنگی منحصر به فرد آن است، ستود.

وی تاکید کرد: این سازمان از هیچ تلاشی برای موفقیت در برنامه ها و فعالیت های جشن بنغازی دریغ نخواهد کرد و وفادار و متعهد برای ارایه همه نوع حمایت به لیبی در همه عرصه ها خواهد بود.

محمد المنفی، رئیس شورای ریاست جمهوری لیبی در حاشیه این انتخاب، گفت: این اقدامات جایگاه رفیع و تاریخی بنغازی را ثابت می کند. طرح تاسیس مرکز ترجمه معانی قرآن کریم در لیبی راه اندازی می شود.

 انتظار می رود بنغازی در طول سال جاری شاهد رویدادها ی فرهنگی و هنری بسیاری با هدف نشان دادن تمدن اسلامی در عضو کشورهای آیسسکو باشد.

کد خبر 1762477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha