ایران جزو ۶ کشور دارای توانمندی ساخت تجهیزات شبکه اینترنت است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران را جزو ۶ کشور توانمند در حوزه ساخت و به روز رسانی تجهیزات شبکه اینترنت برشمرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، عیسی زارع پور امروز در مراسم افتتاح پروژه فیبرنوری استان قم که با حضور رئیس جمهور در پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد گفت: استان قم بعد از گلستان، دومین استانی است که تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: لایه‌های مختلف شبکه‌ها در حال به روز رسانی است و بخش بسیاری از توسعه شبکه، در داخل کشور ساخته می‌شود و ایران جز ۶ کشوری است که این توانمندی را دارد.

وی افزود: اجرای پروژه فیبرنوری برای ۵۰۰ شهر کشور شروع شده و این پروژه در ۱۵۰ شهر به اتمام رسیده و مابقی نیز در حال اجرا است.

زارع پور گفت: بر اساس برنامه هفتم توسعه باید سالی ۴ میلیون نفر تحت پوشش فیبر نوری داشته باشیم در حالی که این آمار نیم میلیون نفر است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز ۷ و نیم میلیون نفر در کشور تحت پوشش فیبر نوری هستند و تلاش می‌شود این میزان تا پایان سال به ۱۴ میلیون نفر برسد.

زارع پور ادامه داد: کسب و کارهای شهرهای تحت پوشش فیبرنوری ۲۵ میلیون نفر را تحت پوشش قرار می‌دهند و هر مشترکی در این شهرها درخواست داشته باشند طی ماه پس از درخواست، اپراتورها باید این خدمت را به آنان ارائه کنند.

وی افزود: کشورهای اروپایی پس از یک دهه به هفتاد درصد پوشش فیبرنوری رسیده اند و این در حالی است که ما طی دو سال اخیر پیشرفت‌های خوبی در این عرصه داشته ایم و این امر تأثیر بسیار زیادی بر روی کسب و کارهای مبتنی بر فضای اینترنت دارد.

کد خبر 1762493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha